۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
اصلاح سیستم مالیاتی کشور باید در اولویت باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

اصلاح سیستم مالیاتی کشور باید در اولویت باشد

نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا که شوک بزرگی به اقتصاد وارد کرد انتظار می رود که امسال ۶۰ الی ۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: گشایش اقتصادی دولت که منظور از آن فروش ۲۰میلیون بشکه نفت برای ۲ سال آینده بود تبعات زیادی را به همراه داشت. منتقدان، پژوهشکدهها و به ویژه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طرح را به طور جدی بررسی کرده و اعلام کرد که این طرح ایرادات اساسی دارد ولی متاسفانه نه دولت و نه منتقدان عقب نشینی نمی کنند.

نماینده مردم سبزوار عنوان کرد: امروز باید دولت، مجلس و قوه قضاییه با هم و بر اساس فهم و نتیجه گیری مشترک، برای حل مسائل کشور راه حل ارائه دهند. گاهی طرح هایی ارائه می شود که وقتی جزییات آن را با دقت بررسی می کنیم متوجه می شویم که تبعات اجرای آن برای کشور زیاد است.

ما باید منابع جدیدی را به غیر از نفت تعریف کنیم
وی  تصریح کرد: دولت با ترسیم افق مطلوب، سعی دارد طرح ها و برنامه هایی را پیش ببرد تا به آن چشم انداز دست یابد در حالیکه اغلب این اتفاق نمی افتد. متاسفانه یکی از نقدهای اساسی ما در بودجه نویسی این است که چرا مدام با کسری بودجه مواجه هستیم؟ مساله تعریف منابع مسئله مهم بین مجلس و دولت است. ما باید منابع جدیدی را به غیر از نفت تعریف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه سال ۹۹ فروش سالانه یک میلیون بشکه نفت مدنظر بود ولی به صورت غیررسمی با فرآورده سازی معادل ۷۰۰ هزار بشکه فروش داریم.

اصلاح سیستم مالیاتی کشور باید در اولویت باشد
محبی نجم آبادی تشریح کرد:کشور در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارد و از روش های دیگری برای فروش نفت استفاده می شود. کمیسیون برنامه و بودجه باید طور شفاف بداند که کشور چه میزان فروش نفت داشته و دارد. ما در حال حاضر بر این مسئله تمرکز کرده ایم که نباید منبع اصلی ارزآوری فقط نفت باشد. قطعا یکی از مسائلی که همه دنیا به آن سمت رفته؛ اصلاح سیستم مالیاتی کشور است و باید از این طریق بخش قابل توجهی از منابع را بدست آوریم و هزینه ها را اولویت بندی کنیم.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا که شوک بزرگی به اقتصاد وارد کرد انتظار می رود که امسال ۶۰-۵۰ درصد کسری بودجه داشته باشیم. کسری بودجه امسال جدی است و باید به دنبال منابع جدیدی برای جبران آن باشیم که البته قرار است مواردی را تعریف کنیم. با توجه به توانمندی های موجود و ثروت بیکران، بحث صادرات غیرنفتی و توانایی های زیرساختی که در کشور بوجود آمده، می توانیم و یقین دارم که از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

کد خبر: ۴۲٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جلال IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      مالیات نگو بگو اخاذی