۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
آموزش و افزایش مهارت عوامل تاثیر گذار در بهبود و توسعه کار
نظرسنجی از کارمندان کانادایی نشان داد

آموزش و افزایش مهارت عوامل تاثیر گذار در بهبود و توسعه کار

از جمله عواملی که می تواند در توسعه کار در کنار بهره بردن از فناوریهای پیشرفته مهم باشد، مهارت و آموزش کارمندان است که بایستی از سوی مدیران شرکتها و موسسات مورد توجه قرار گیرد.

بازار؛ گروه جهان: سایت «نیوز وایر» نوشت: بررسی جدید انستیتو اینویرونیکس (Environics Institute: نظرات و تحقیقات اجتماعی مرتبط با سیاست های عمومی و تغییرات اجتماعی ارتقا دهد) نشان می دهد که کانادایی ها به طور کلی دیدگاه مطلوبی از فناوری در محیط کار دارند. دو سوم نیروی کار کانادایی گزارش می دهند که فناوری نحوه انجام کارشان را تغییر داده است و بیشتر آنها تأثیرات فناوری را مثبت یا خنثی ارزیابی می کنند.

نظرسنجی ۲۰۲۰ درباره اشتغال و مهارت ها، که توسط انستیتوی مذکور با همکاری مرکز فیوچر اسکلیلز سنتر (Future Skills Centre: به آماده سازی کانادایی ها برای موفقیت در کار و تأمین نیازهای استعدادیابی کارفرمایان اختصاص دارد.) و انستیتو دایورسیتی دانشگاه رایرسون (تحقیقات چند رشته ای را برای رفع نیازهای مختلف کانادایی ها انجام می دهد) انجام شده است، یافته های اولیه منتشر شده در ماه مه سال جاری نشان داد که اکثر کارمندان به لطف فناوری جدید، شغل خود را آسان تر و حتی لذت بخش تر توصیف کرده اند، در حالی که اقلیت از آنها گفته اند که شغلی با لذت کمتر، دشوارتر، کم درآمد یا با امنیت کمتری داشته اند.

هرچند که این نتایج به نظر خوشایند می آید اما چالشهایی هم مشاهده شد: تأثیرات فناوری در محل کار نابرابر است. مردان بیشتر از زنان به دلیل فناوری جدید درآمد و امنیت شغلی بالاتری را کسب کرده اند و کارمندان مدیریتی بیشتر از کسانی که در بخش فروش و خرده فروشی هستند افزایش درآمد را تجربه کرده اند.

اندرو پارکین، مدیر اجرایی انستیتو اینویرونیکس می گوید: به نظر می رسد کانادایی ها به طور کلی در معرض تغییر فناوری در محل کار هستند. اما این بدان معنا نیست که همه به یک اندازه سود خواهند برد. برخی از آنها معتقدند که سودی نخواهند برد و یا کمترین سود را می برند یا حتی عقب مانده اند؛ می تواند از موارد قابل توجه باشد.

این بررسی نشان داد که کانادایی ها همچنین دیدگاههای مثبتی در مورد ارایه مهارتها و آموزش دارند. نیمی ازنیروی کار  کانادایی در پنج سال گذشته در یک دوره آموزشی مرتبط با کار شرکت کرده اند؛ به طوری که ۹۰ درصد آنها مهارت هایی که به آنها کمک می کند تا کار خود را بهتر انجام دهند مفید ارزیابی کردند. اما باز هم، تأثیر آموزش ناهماهنگ است.

پدرو باراتا، مدیر اجرایی مرکز فیوچر اسکیلز سنتر می گوید: ما باید با آموزش شغلی، آنچه را که برای دنیای کار در حال ظهور نیاز است، توسعه دهیم.

وی افزود: افزایش مهارت تقریباً برای همه افراد در اقتصاد جدید به یک واقعیت تبدیل شده است، بنابراین لازم است تا آموزش مهارت در سطح وسیعی برای همگان به صورت برابر برای همگان در دسترس باشد. اما همچنین باید دقت کنیم هدف گذاری و اولویت بندی به صورتی شود تا موانع را بر اساس نوع شغل و همچنین درآمد، نژاد، ناتوانی ها، جنسیت و سایر مقوله ها بر طرف کند.

وندی کوکیر، مدیر موسسه دایورسیتی دانشگاه رایرسون و سرپرست تحقیقات آکادمیک مرکز فیوچر اسکیلز سنتر، معتقد است اگرقبول داشته باشیم که مهارت ها نقش اساسی در قرن بیست و یکم بازی می کنند، ما نیاز داریم تا در مورد نحوه تعریف، ارزیابی، توسعه و استقرار آن کاملاً واضح و روشن عمل کنیم. "

وی ادامه داد: به عنوان مثال، هنگامی که ما در مورد مهارت های دیجیتال صحبت می کنیم، باید در تمایز بین مهارت های عمیق در برنامه نویسی کامپیوتر، مهارت های مربوط به استقرار در فن آوری ها برای حمایت از اهداف سازمانی و مهارت های دیجیتال اساسی مورد نیاز برای کار در بخش ها و نقش ها، روند کاملاً مشخص داشته باشیم.

کوکیر همچنین افزود: همچنین باید به دنبال مسیرهای ابتکاری برای پر کردن شکاف دیجیتالی و تساوی شرایط برای زنان و سایر گروه هایی که در اقلیت هستند، و مشارکت کامل آنها باشیم - اما ما همچنین باید موانع سیستمی را بررسی کنیم تا باعث نشود کارفرمایان به دنبال مهارت های نادرست و نامناسب باشند.

موارد برجسته نظر سنجی از نیروی کار کانادا
با توجه به نظرسنجی از ۵۰۰۰ بزرگسال در تمام سراسر کانادا یا به صورت آنلاین یا از طریق تلفن (بین ۲۸ فوریه تا ۴ آوریل ۲۰۲۰ انجام شده است. برخی موارد برجسته مشخص شد:

- اکثر کانادایی ها می گویند که فناوری های جدید کامپیوتری یا اطلاعاتی شیوه کار را تغییر داده اند و البته این تغییرات را مثبت تا منفی برآورد کرده اند.

- اکثر فارغ التحصیلان دانشگاه و در تمام رشته های اصلی تحصیلی می گویند که برنامه ها، آنها را بسیار یا تا حدودی برای شغل هایی که پس از فارغ التحصیلی در آن کار کرده اند، آماده کرده است. با این حال، نسبت فارغ التحصیلانی که می گویند برای شغل خود بسیار آماده هستند، در مقایسه کسانی که تحصیلات خود را قبل از سال ۲۰۰۰ به پایان رسانده اند، بالاتر هستند.

- کانادایی ها در مورد مزایای اقتصادی گسترده فناوری های جدید شک دارند. امروزه فقط نیمی از کانادایی ها در مقایسه با سال ۱۹۸۵ انتظار دارند که ورود اتوماسیون بیشتر و فن آوری جدید به محل کار منجر به تقویت اقتصاد کانادا و پایین آمدن قیمت برای مصرف کنندگان شود.

- هنگامی که کانادایی ها به آنچه در کار برای موفقیت در محل کار مدرن نیاز است فکر می کنند، طیف گسترده ای از مهارت ها را علاوه بر دانش فنی در ذهن دارند که مانند مهارت های مربوط به ارتباطات، همکاری و رهبری است.

- اکثریت می گویند کمبود آموزش یا آموزش لازم برای کارگران بیکار در حال حاضر یکی از دلایل مهم بیکاری در کانادا است. در حالی که این میزان با گذشت زمان تغییر نکرده است.

- از طرفی رایج ترین روش برای یادگیری مهارتهای جدید کار در کانادایی ها، یادگیری از همکاران در محل کار است.

- از هر پنج کانادایی دو نفر معتقدند که احتمالاً با کمک مالی که از دولت برای پرداخت هزینه های آموزش دریافت می کنند می توانند مهارت های مربوط به کار خود را ارتقا دهند.

کد خبر: ۴۲٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha