۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
مشکلی در تولید و توزیع لاستیک خودرو در کشور وجود ندارد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک تهران:

مشکلی در تولید و توزیع لاستیک خودرو در کشور وجود ندارد

سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: هیچ مشکلی به لحاظ تولید و توزیع لاستیک خودروهای سواری در کشور وجود ندارد.

به گزارش بازار، داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران افزود: در حال حاضر چندان نیازی به واردات لاستیک خودروهای سواری در کشور نیست.

وی اظهارداشت: شاید ۱۰ تا ۱۲ درصد لاستیک خودروی سواری آن هم بیشتر برای ماشین های جدیدی که وارد کشور شده اند واردات صورت گیرد چون لاستیک این نوع خودروها در داخل تولید نمی شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: تولید لاستیک رینگ ۱۷ و ۱۸ در کشور کم است و این سایز بیشتر لاستیک ها اسپورت و شاسی بلند را شامل می شود.

وی افزود: واقع امر اینکه تا خرداد ماه امسال نه از نظر تولید و نه از نظر توزیع لاستیک هیچ مشکلی در کشور وجود نداشت متاسفانه در تیرماه سال جاری به دلیل ارز نیمایی ۵۵ درصد قیمت لاستیک افزایش یافت.

سعادتی نژاد بیان داشت: در حال حاصر لاستیک های که در سطح بازار عرضه می شود به قیمت مصوب است.

وی ادامه داد: دو حرفه مهم در کشور وجود دارد یکی عمده فروش و دیگری خرده فروش است متاسفانه در حال حاضر جای این دو عوض شده یعنی در حوزه توزیع لاستیک عمده فروشی جای خرده فروشی را گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: در حال حاضر ۲۲۰۰ عضو خدماتی و لاستیک فروش و همینطور ۳۰۰ نفر نماینده از ۹ شرکت تولید کننده لاستیک خودرو داریم.

وی افزود: این ۳۰۰ نماینده بصورت عمده لاستیک را از شرکت های تولید کننده داخلی دریافت و در بین واحدهای صنفی خرده فروشی جهت عرضه به مصرف کنندگان توزیع می کنند.

سعادتی نژاد بیان داشت: صنف عمده فروش و خرده فروش هریک باید به وظایف خود عمل کنند.

وی ادامه داد: اخیرا اعلام شده که تمام لاستیک های تولید شده بایستی وارد سامانه جامع تجارت شود؛ این راهکار بسیار خوبی برای شفاف سازی است اما با وارد شدن لاستیک به سامانه، عمده فروش توانایی خود در عمده فروشی را از دست می‌دهد و ناچار به خرده فروشی است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران گفت: عاملان فروش شرکت ها باید نقش توزیع‌کننده را در بازار داشته باشند اما خود آنها اقدام به خرده فروشی می‌کنند و مشکلات زیادی برای فعالان این صنف ایجاد کرده اند از اینرو باید فکر اساسی برای این قضیه کرد.

وی افزود: لاستیک رینگ ۱۳، ۱۴ و ۱۵ جزء سایزهای پر مصرف جامعه است و بقیه سایزها در زمره پر مصرف ها قرار ندارند.

کد خبر: ۴۲٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محسن IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 0
      اینجانب لاستیک فروش هستم و به صورت خرده فروشی در این صنف فعالیت می کنم هیچ یک از صحبتهای اقای سعادتی نژاد درست نمی باشد عامل گرانی و گران فروشی تایر سبک در بازار نمایندگان شرکتها هستند نمایندگان تایر را به دو برابر قیمت به خرده فروشان می فروشند و خرده فروش نهایتا ده درصد سود می برد در بازار تایر دلال خود نماینده ها هستند اینکه آقای سعادی نژاد می گویند بعضی رانندها تایر را به نرخ مصوب می خرند و به قیمت بالاتر به خرده فروشان می فروشند اصلا درست نمی باشد در صورت صحت هم تعدادش بسیار کم می باشد با دو حلقه چهار حلقه خرید نمی توان 8000حلقه تایر سبک را احتکار کرد اینجانب در استان خودم از تمام نماینده ها تایر را با دو برابر قیمت خریداری نموده ام اگر می خواهند بازار کنترل شود بررسی کنند نماینده چقدر تایر گرفته به چه کسی با چه قیمتی فروخته .کنترل 300 نماینده شرکتها غیر ممکن نیست اگر بخواهند می توانند کنترل کنند مگر اینکه بازرس هم سودی نسیبش شود
    • شهرام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      0 0
      تو به خدا به داد ما خرده فروش ها برسید