۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
 مرگ تدریجی برخی واحدهای تولیدی مازندران
عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد:

مرگ تدریجی برخی واحدهای تولیدی مازندران

ساری - عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مازندران دومین تولیدکنندگاه قطعات خودرو در کشور است خواستار توجه به رفع مشکلات این بخش شد و گفت: برخی واحدهای تولیدی در آستانه مرگ تدریجی هستند.

عبدالله رضیان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مازندران دومین تولیدکننده قطعات خودرو در کشور به شمار می رود، کمبود نقدینگی و مطالبات را از جمله مسائل فراروی بیان کرد.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهای تولید قطعات خودرو از کارخانه های بزرگ خودروسازی مطالبات دارند و باید برای پرداخت این مطالبات برنامه ریزی شود.

رضیان با اشاره به مشکلات برخی واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات ارزی یادآورشد: نوسانات به وجود آمده در حوزه ارز سبب شده تا برخی واحدهای تولیدی که تسهیلات ارزی دریافت کردند، در معرض مرگ تدریجی قطعی قرار گیرد زیرا قیمت ارز سه هزار با ۱۲ هزار تومانی نوسانات زیادی دارد.

این نماینده مجلس، با عنوان اینکه ۲۰ تا ۳۰ واحد تولیدی استان که تسهیلات ارزی دریافت گرفتند با مشکلات عدیده ای مواجه ای هستند تصریح کرد: رفع مشکلات این واحدها نیازمند لایحه و توجه دولت است.

وی به طرح کک سازی در حوزه سوادکوه اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی شش سال اخیر اعلام کرده است که این طرح توجیه محیط زیستی ندارد و قرار بود طرح جایگزینی برای آن تهیه شود.

رضیان ادامه داد: همچنین می توان از طریق معادن سلیس به سرمایه گذاری ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومانی در منطقه سوادکوه پرداخت و لازم است دولت و وزارت صمت در این حوزه حمایت داشته باشد.

نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس با اشاره به تولید بیش از ۲.۵ میلیون تن مرکبات در مازندران خواستار برنامه ریزی و توسعه زیرساخت ها برای صادرات این محصول شد.

وی گردش مالی مرکبات را در چرخه اقتصاد استان بالا دانست و گفت: صادرات این محصول می تواند بخشی از دغدغه های فراروی را رفع کند.

کد خبر: ۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha