۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
۸۰ طرح اولویت‌دار برای حضور سرمایه‌گذاران در اردبیل مهیا شده است
رئیس صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

۸۰ طرح اولویت‌دار برای حضور سرمایه‌گذاران در اردبیل مهیا شده است

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۸۰ طرح اولویت‌دار صنعتی برای حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران در استان اردبیل پیش‌بینی شده است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این طرح‌ها در حوزه تولید واکسن انسانی و دامی، ریخته‌گری، شمش، استیل، شیشه و آبگینه، تجهیزات فیبرنوری و ... است که با جذب سرمایه‌گذاران می‌توانیم این طرح‌ها را با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم.

وی به فعالیت واحدهای تولیدی استان به ویژه سیمان و تولید تایر اشاره و اظهار کرد: کارخانه سیمان با تولید ۳ هزار تن در روز و آرتاویل‌تایر نیز با افزایش تولید محصول خود و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۷۰۰ نفر تلاش می‌کند تا نیاز کشور را به این محصولات برطرف کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد فعالیت شیرآلات قهرمان با ۶ میلیون عدد شیرآلات و اشتغال ۶۲۰ نفر گفت: شهرک خصوصی آرتاپلاست با فعالیت ۱۴ واحد تولیدی در زمینه کیسه‌های چندلایه، پارکت و ام‌دی‌اف فعالیتی متنوع دارد.

رامین با اشاره به فعالیت کارخانه ستاره سبلان و تولید پارچه تا ۶ میلیون مترمربع در این مجموعه اشتغالزا بیان کرد: بخش عمده‌ای از تولیدات این واحدها به مقصد کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی افزود: عمده صادرات استان در بخش کشاورزی و محصولات صنعتی متنوع اعم از مصنوعات پلاستیکی، ساختمانی، سنگ، سیمان و ... است که با فعال شدن گمرکات استان صادرات در چند ماه اخیر رونق دوباره گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به مشوق‌های سرمایه‌گذاری نیز اشاره و تصریح کرد: صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها پنج تا هفت سال از معافیت مالیاتی بهره‌مند شده و در کنار آن سهولت در صدور مجوزها و تسهیل قوانین برای سرمایه‌گذاران را در همه حوزه‌ها شاهد هستیم.

صادقی از تلاش‌ها در راستای حمایت از صادرکنندگان و تجار خبر داد و بیان کرد: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شود.

کد خبر: ۴۱٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha