۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
ثبت بالاترین میزان تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان/رکورد ۲۷ ساله شکسته شد
مدیرعامل نیروگاه مفتح همدان خبر داد:

ثبت بالاترین میزان تولید برق در نیروگاه شهید مفتح همدان/رکورد ۲۷ ساله شکسته شد

همدان - دیناروند؛ مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح گفت:‌ واحدهای چهارگانه نیروگاه شهیدمفتح در سال جهش تولید بالاترین میزان تولید خود را به ثبت رساندند و رکورد ۲۷ ساله تولید برق نیروگاه امسال شکسته شد.

عبدالمجید دیناروند در گفتگو با خبرنگار بازار گفت:‌ واحدهای چهارگانه نیروگاه شهیدمفتح در سال جهش تولید بالاترین میزان تولید خود را به ثبت رساندند و رکورد ۲۷ ساله تولید برق نیروگاه امسال شکسته شد.

وی افزود: میزان تولید برق این نیروگاه در طی پنج ماهه نخست امسال با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم دو میلیارد و ۸۲۱ میلیون کیلووات ساعت رسید.

دیناروند ادامه داد: ضریب بار این نیروگاه در مردادماه امسال ۹۸ درصد و ضریب آمادگی آن ۱۰۰ درصد بوده و این موضوع باعث شد تا برای دومین ماه متوالی تولید انرژی الکتریکی در مرداد به بیش از ۷۲۵ میلیون کیلووات ساعت برسد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح یادآور شد: سال گذشته به دلیل فرسودگی برخی  تجهیزات شاهد وقوع محدودیت‌های در بخش تولید بودیم که امسال در فصل تعمیرات توانستیم ۹۳ درصد محدودیت‌ها را برطرف کرده و همانند یک نیروگاه تازه تاسیس با ظرفیت یک هزار مگاوات در مدار باشیم.

دیناروند با اشاره به گذر موفق از پیک مصرف برق تابستان امسال، گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی واحدهای نیروگاه شهید مفتح با حداکثر مشارکت در کنترل فرکانس و تولید انرژی الکتریکی علاوه بر تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز استان همدان نقطه ثقل شبکه سراسری برق در غرب کشور محسوب می‌شود.​

کد خبر: ۴۱٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha