۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
برنامه الگوی کشت پاییزه گندم و جو قزوین تعیین شد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

برنامه الگوی کشت پاییزه گندم و جو قزوین تعیین شد

قزوین- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: برنامه الگوی کشت پاییزه گندم و جو آبی و دیم طی سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در استان قزوین از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ و تعیین شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: براساس برنامه اعلام شده در سال جاری باید ۴۸ هزار و ۱۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت آبی گندم برود.

تورج بنیادی با بیان اینکه میزان برنامه اعلام شده در خصوص کشت گندم آبی در استان قزوین نسبت به سال زراعی گذشته تغییر زیادی نکرده است، افزود: برنامه ابلاغی پارسال ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار بود.

وی همچنین گفت: برنامه کشت پاییزه گندم دیم در استان قزوین برای سال زراعی جاری ۱۳۹۹-۱۴۰۰، ۱۰۵ هزار هکتار تعیین شده که این رقم در سال زراعی قبل ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: برنامه ابلاغی کشت جو آبی نیز ۲۷ هزار هکتار اعلام شده که سال قبل ۲۴ هزار و  ۲۰۰ هکتار بود.

بنیادی اضافه کرد: برنامه کشت دیم جو نیز امسال ۲۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل افزایش پیدا خواهد کرد و به هشت هزار هکتار می رسد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: کشت گندم و جو در مزارع دیم و آبی استان قزوین معمولا از مهر ماه آغاز و تا آذر ماه ادامه پیدا می کند و برداشت محصول نیز از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.

کد خبر: ۴۱٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha