۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
سامورایی دهان گشاد!
سرانجام نسل جدید نیسان سری Z رونمایی شد

سامورایی دهان گشاد!

شرکت خودروساز نیسان برای جذب بیشتر اسپرت دوستان نسل جدید Z را به جهان معرفی کرد.

بازار؛ گروه خودرو: بیش از یکسال است که شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان بر روی نسل جدید سری Z متمرکز شده تا بتواند کوپه پرفورمنس خود را با استایلی جدیدتر و پیشرانه قوی تر به بازار عرضه کند.

رقیب دیرینه این شرکت خودروساز ژاپنی یعنی تویوتا که دو سال قبل از کوپه پرفورمنس محبوب خود یعنی سوپرا رونمایی کرد، بنابراین نیسان برای جذب بیشتر اسپرت دوستان و تثبیت سری Z در میان دو درهای اسپرت، روز گذشته  نسل جدید Z  را به جهان معرفی کرد. در واقع نسخه رونمایی شده که موسوم به نسخه نمونه اولیه (پروتوتایپ) است، دقیقا همان خودروی است که پیش تر توسط طراحان آزاد تصاویری از آن به صورت رندر دیجیتالی در فضای مجازی منتشر شد.

زبان جدید طراحی کمپانی نیسان به خوبی در استایل Z جدید مشهود است. به طوری که خطوط اتو کشیده در کنار احجام صریح روی بدنه، تناسبات عالی بدنه کاراکتر جذاب و البته خاص تر از نسل های قبل به این کوپه جسور ژاپنی می دهد. به طور کلی نمای جلو Z  سبک جدید از خط مشی طراحی نیسان را به هر بیننده ای القا می کند که چراغ‌های مجهزبه LED های دو تکه‌ و جلوپنچره جدید مرتفع چهره تهاجمی و البته مرموز به این کوپه پرفورمنسی نیسان می بخشد.

اگرچه در نمای عقب بسیاری از منتقدان بر این باورند که یک الگوبرداری صحیح از روی فورد موستانگ نسل ششم بوده که به لطف گلگیرهای ماهیچه ای و حجم سیال روی آن و البته زاویه ستون C و پشت بسیار کوتاه نسبت به نسل قبلی این تجسم را از یک کوپه ژاپنی موستانگ مانند بهتر می کند.

هرچند چراغ های دوبل عقب نمای زیبایی به نسل جدید Z بخشیده اما اگزوزهای کروی شکل در طرفین به همراه دیفیوزر بر چاشنی اسپرت بودن می افزاید. اما نباید از تناسب چرخ ها صرف نظر کرد، چراکه رینگ های ۱۹ اینچی وقار بیش‌تری به استایل میبخشد و تا چشم هر ببینده ای را به خود خیره کند. مهمترین تغییر در نسل جدید Z  کابینی مملو از ویژگی های مدرن در کنار مینیمال بودن خاص است.

زیرا قرارگیری یک صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی کنسول میانی در کنار کلاستر عریض ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده این حس را ایجاد می‌کند که با یک کوپه پرفورمنسی مدرن مواجه هستیم. هرچند که برخلاف نسل قبلی که شاهد یک کابین ساده و به دور از جذابیت بودیم، اما طراحان شرکت خودروسازی نیسان با عریض کردن دریچه های میانی و استفاده‌ از سه کلید روتاری برای سیستم تهویه مطبوع، طراحی سه نشانگر یا آمپر در بالاترین سطح داشبورد، فرمان اسپرت با لوگوی Z و دسته دنده مشابه توپ گلف به جذابیت و هیجان رانندگی در نسل جوید Z می‌افزاید.

آنچه در بخش فنی تاکنون از سوی نشریات معتبری چون موتور وان اعلام شده، مهندسان نیسان در مدل ۴۰۰Z نیسمو یک پیشرانه شش سیلندر وی شکل به حجم ۳.۵ لیتری مجهز به سیستم تویین توربو با حداکثر توان ۴۰۰ اسب بخار و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تدارک دیده اند که به احتمال زیاد یک گیربکس شش سرعته دستی با دیفرانسیل لغزش محدود LSD و یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک آن را عرضه خواهند کرد.

هرچند که نمونه های پایه با موتور دولیتری توربوشارژ و با قدرتی میان ۲۵۰ تا ۲۸۵ اسب بخاری نیز برای نسخه های ارزان تر قابل سفارش است اما  شرکت خودروسازی نیسان سری Z  جدید را یک شاهکار بعد از ۵۰ سال می داند و احتمالا یک پکیج پرفورمنسی ویژه ای را نیز برای اسپرت دوستان در نظر خواهد گرفت.

گفتنی است با اینکه نسخه پروتوتایپ سری Z معرفی شده اما بسیار با نسخه تولیدی نزدیک خواهد بود. احتمال می رود شرکت خودروسازی نیسان این کوپه پرفورمنسی را با چنین استایل خوش فرم و جذاب تر از قبل به بازار عرضه کند.

کد خبر: ۴۱٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha