۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
آمریکا با اعمال تعرفه روی کالاهای چینی مقررات را نقض کرده است
سازمان تجارت جهانی:

آمریکا با اعمال تعرفه روی کالاهای چینی مقررات را نقض کرده است

سازمان تجارت جهانی (WTO) اعلام کرد که واشنگتن با اعمال تعرفه روی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی از مقررات تجارت جهانی تخطی کرده است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، «دونالد ترامپ» دو سال پیش در نخستین اقدامی که منجر به تنش تجاری مابین پکن و واشنگتن شد، اقدام به اعمال تعرفه روی کالاهای چینی کرد. آمریکا گفته است که تعرفه‌ها موجه بوده اند زیرا چین در حال سرقت حق مالکیت معنوی و اجبار شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری به منظور دسترسی به بازار این کشور (چین) بوده است.

اما سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که تعرفه‌های مذکور مقررات تجارت را نقض کرده زیرا تنها در مورد چین اعمال شده و در مقایسه با آنچه پیش از این با دولت آمریکا مورد توافق قرار گرفته بود، بیشتر است. واشنگتن اما تاکنون هیچ توضیحی ارائه نداده است که چرا مستثنی کردن چین اقدام توجیه پذیر است.

این تصمیم ترامپ را که پیش از این واشنگتن را از یونسکو و سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است، بر آن داشت تا در اظهارنظری اعلام کند که «واشنگتن باید در مورد سازمان تجارت جهانی کاری کند چون این نهاد به چین اجازه داده است تا قسر در برود.»

کد خبر: ۴۱٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha