۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کاهش جوجه ریزی به دلیل تامین نشدن نهاده طیور
نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی اعلام کرد

کاهش جوجه ریزی به دلیل تامین نشدن نهاده طیور

اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: حجم جوجه ریزی در دو ماه اخیر، از ۱۲۵ میلیون قطعه در ماه، به ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های تولید، انگیزه‌های مرغداران برای جوجه ریزی را کاهش داده است، افزود: برخی واحدها، جوجه ریزی را به حداقل رسانده و برخی نیز متوقف کرده اند.

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: حجم جوجه ریزی در دو ماه اخیر، از ۱۲۵ میلیون قطعه در ماه، به ۱۰۵ تا ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش پیدا کرده که این کاهش به واسطه کمبود نهاده‌های دامی و چالش‌های موجود در راه تامین آن است.

وی اضافه کرد: این موضوع در ماه‌های پیش رو بر میزان مرغ موجود در بازار تاثیر منفی می‌گذارد و بازار را با مشکل کمبود مواجه می‌کند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در بازار بین ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین قیمت مرغ گرم ۱۸ هزار تومان است، گفت: قیمت مرغ در روزهای اخیر کاهش هزار تومانی در بازار داشته که این نه به واسطه کاهش هزینه‌های تولید بلکه به دلیل کاهش تقاضاست که معمولا در پایان شهریورماه با آن مواجه می‌شویم.

وی افزود: در حال حاضر هزینه‌های تولید به قدری بالا رفته است که تولید مرغ گرم برای مرغداران چیزی حدود ۲۳ هزار تومان هزینه دارد، اما در بازار حدود ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد که این به معنای ضرر مرغدار است.

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مرغ گرم که توسط ستاد تنظیم بازار تعیین شده مربوط به زمانی است که همه نهاده‌ها با قیمت مصوب به دست مرغداران برسد درحالیکه هم اکنون سویا که قیمت مصوب آن ۲ هزار و ۴۵۰ تومان است با قیمت ۱۳ هزار تومان از بازار آزاد تامین می‌شود.

اسدالله نژاد ادامه داد: در بهترین حالت ۳۰ تا ۴۰ درصد نهاده‌ها برای مرغداران با قیمت مصوب تامین می‌شود و تولیدکنندگان مجبورند حدود ۶۰ درصد نهاده‌ها را از بازار آزاد تهیه کنند که این موضوع هزینه‌های تولید برای مرغداران را به شدت بالا برده و انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه برای این موضوع چاره اندیشی کنند.

کد خبر: ۴۱٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha