۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت صمت
معاون پارلمانی رئیس جمهور خبر داد

رئیس جمهور در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت صمت

امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری در حال بررسی بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش بازار، حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: درباره وزارت صمت با استجازه از رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای سرقینی منصوب شد، هم اکنون هم رئیس جمهوری در حال بررسی برای بهترین گزینه برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در هفته‌های گذشته با تعدادی از افرادی که در بررسی‌ها مورد شناسایی قرار گرفته بودند بررسی‌هایی انجام داد، با آن‌ها مصاحبه کرد، برنامه‌های آن‌ها را شنید و نظرات آن‌ها را استماع کرد، رئیس‌جمهور در مجموع نسبت به این چند نفری که در هفته گذشته با آن‌ها ملاقات کرد به جمع‌بندی نرسید.

امیری با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر روشن شدن هرچه سریعتر وضعیت وزارت صمت، افزود: آقای روحانی کماکان در حال پیگیری و بررسی بهترین گزینه برای معرفی به مجلس شورای اسلامی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین گفت: امروز در جلسه دولت رئیس جمهور بحث تامین کالاهای مورد نیاز مردم را مطرح کرد که البته در این زمینه به هیچ وجه با کمبود مواجه نیستیم و تولید، از نیاز جامعه بالاتر است، اما افزایش قیمت‌ها را هم در عین شاهدیم که این به خاطر نبودن سازوکارهای مناسب در نظام توزیع است.

وی افزود: این موضوع نیاز به مدیریت متمرکز دارد و اگر وزارت بازرگانی تشکیل می‌شد، نظام توزیع حتماً مشکلات فعلی را نداشت و به نفع مردم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به طرح مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در مجلس گذشته هم لایح جامع انتخابات که نتیجه بررسی‌های دقیق بود را عرضه کردیم و کنشگران و کارشناسان و احزاب سیاسی در این زمینه اظهار نظر کردند و وقت زیادی از سوی دولت و کارشناسان با سلیقه‌های مختلف سیاسی برای آن صرف شد.

امیری افزود: این لایحه به مجلس یازدهم ارائه شد، اما مورد بررسی قرار نگرفت و الان معتقدیم که مجلس اگر به آن لایحه بپردازد، هم از غنای کارشناسی خوبی برخوردار است و هم اینکه وقت بیشتری برای یک طرح دیگر و بررسی آن در صحن را صرف نمی‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: به نظر ما اگر مجلس لایحه انتخابات را کنار بگذارد و به طرح فعلی بپردازد، به نفع مصالح کشور نیست.

وی افزود: مجلس می‌تواند وقت خود را برای اولویت‌های دیگر بگذارد و لایحه جامع انتخابات را جایگزین طرح نمایندگان مجلس کند. من از نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم به جای پرداختن به این طرح به بررسی لایحه جامع انتخابات بپردازند.

کد خبر: ۴۱٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha