۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
حاشیه نشینی را با کمک بنیاد مسکن جمع می‌کنیم
وزیر راه و شهرسازی:

حاشیه نشینی را با کمک بنیاد مسکن جمع می‌کنیم

اسلامی، وزیر راه گفت: از بنیاد مسکن می‌خواهیم همان طور که در مناطق سیل و زلزله زده حضور می‌یابد، حاضر شود تا حاشیه نشینی را در یک برنامه سه ساله، جمع کنیم.

به گزارش بازار، محمداسلامی در مراسم معارفه نماینده جدید، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد یکی از دستاوردهای انقلابی اسلامی است که مزین به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است افزود: بنیاد مسکن خاکریز اول حوادث طبیعی و بازسازی پس از آن است که با ضوابط دقیق وارد صحنه بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی در چند سال اخیر مجدداً زنده شده و شکل گرفته اضافه کرد: حاشیه نشینی یک دغدغه بزرگ است که متاسفانه زنده شده بنابراین از بنیاد مسکن می‌خواهیم مانند مواردی که برای رفع حاشیه نشینی در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خوزستان عمل کرده در این موضوع نیز ورود کند.

وزیر راه و شهرسازی به زمان ورود خود به این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: همزمان با ورود من به وزارت راه و شهرسازی دیدگاه‌های مختلفی در بخش مسکن وجود داشت که یکی از آنها، مبتنی بر آن بود که دولت نباید در ساخت و ساز مداخله کند، چون این موضوع تورم زا است.

اسلامی اضافه کرد: دیدگاه دیگری در زمینه مسکن این بود که، چون ساخت و ساز کاهش یافته و به ۳۰۰ هزار واحد در سال رسیده در حالی که سالانه به ۷۰۰ هزار واحد مسکن جدید نیاز داریم و ۴۰۰ هزار واحد کسری وجود دارد؛ مردم قدرت خرید مسکن را ندارند، بر این اساس ما به این نتیجه رسیدیم که تکلیف ذاتی ساخت و ساز به دوش ماست و باید وارد این عرصه شویم.

وی افزود: با وجود کاستی‌ها و مشکلات، طرح اقدام ملی مسکن را پیش گرفتیم و برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها تا شروع طرح، یکسال طول کشید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت ۱۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است گفت: بیشتر واگذاری‌ها از طریق عرضه زمین به متقاضیان انجام می‌شود که امیدواریم ساخت مسکن برای جامعه هدف محقق شود.

اسلامی افزود: در مناطق سیل زده که فاقد مسکن دولتی بودیم نیز تلاش کردیم از مردم زمین خریداری و به این طرح واگذار کردیم.

کد خبر: ۴۱٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha