۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کنارگذر جنوبی تهران در سال جاری افتتاح می شود
جانشین وزیر راه و شهرسازی:

کنارگذر جنوبی تهران در سال جاری افتتاح می شود

غفاری، جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد راهبردی سال جهش تولید از دو پروژه مهم آزادراهی جاده ای این وزارتخانه بازدید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و همچنین جانشین وزیر در ستاد راهبردی سال جهش تولید درخصوص بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و راه اصلی قزوین – الموت – تنکنابن به عنوان دو طرح آزادراهی مهم این وزارتخانه در سال جهش تولید، اظهار داشت: این بازدیدها در راستای پایش طرح های وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید انجام گرفت.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با ۱۵۸ کیلومتر طول در سال جاری افتتاح خواهد شد. با بهره برداری از این طرح ضمن کمتر شدن هزینه سوخت، زمان سفر برای خودروهای سنگین تا ۱۱۰ دقیقه کاهش یافته و ترافیک مسیر قزوین – کرج – کمربندی آزادگان تهران را تسهیل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درخصوص راه اصلی قزوین – الموت – تنکابن، احداث این طرح به طول ۱۶۴ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که به عنوان یک راه ارتباطی جدید بین جنوب و شمال ارتفاعات البرز به راه های شریانی کشور اضافه می شود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح، بار ترافیک مسیرهای پرتردد به استان مازندران تسهیل و ضمن کمتر شدن مدت زمان سفر، مصرف سوخت و هزینه های تردد کاهش چشمگیری را به دنبال خواهد داشت. این طرح تا محدوده الموت به طول ۶۲ کیلومتر پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد داشته و تا پایان دولت دوازدهم افتتاح خواهد شد.  

کد خبر: ۴۱٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha