۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
سکه از ۱۳ میلیون تومان عبور کرد/ دلار ۲۷۰۵۰ تومان
تشریح ۴ مولفه ای که بازار طلا و سکه را داغ کرده است

سکه از ۱۳ میلیون تومان عبور کرد/ دلار ۲۷۰۵۰ تومان

محمد ولی؛ رئیس اتحادیه طلا و جواهر از چهار دلیل عمده ای که روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازار ایران را تشدید کرده است، رونمایی کرد.

ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سقوط شاخص بورس و خروج سرمایه سرمایه گذاران تازه کار از این بازار، افزایش نرخ اونس در بازار جهانی، گران شدن نرخ دلار در بازار آزاد و افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه جهت سرمایه گذاری چهار مولفه ای هستند که منجر به صعود نرخ این کالاها در بازار شده اند.

وی افزود: امروز قیمت هر قطعه تمام سکه طرح جدید در بازار به ۱۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید. امروز قیمت اونس در بازار جهانی با افزایش دو دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۹۶۶ دلار رسید.

این فعال صنفی ادامه داد: افزایش ۴۲۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد موجب شد تا نرخ هر دلار به ۲۷ هزار تومان برسد و همین امر به علاوه گران شدن نرخ اونس در بازار جهانی موجب شد تا نرخ طلا و سکه در بازار ایران دوباره صعودی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: امروز هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

محمد ولی ادامه داد: در حال حاضر هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که نسبت به روز گذشته افزایش ۱۴۰ هزار تومانی را نشان می دهد.

این فعال صنفی تصریح کرد: امروز قیمت خرید و فروش هر قطعه نیم سکه به  شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی به دو میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با روز گذشته به ترتیب ۲۰۰ هزار تومان، ۱۰۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان گرانتر شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: امروز هر مثقال طلا با قیمت پنج میلیون و ۳۸۱ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته به ترتیب ۹ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان گرانتر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های مندرج در این خبر بر مبنای ساعت تهیه و انتشار خبر است و با توجه به نوسانات بازار قابل تغییر است.

کد خبر: ۴۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha