۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
معرفی وزیر پیشنهادی صمت؛ احتمالا هفته آینده
رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد

معرفی وزیر پیشنهادی صمت؛ احتمالا هفته آینده

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای تصدی وزارت صمت ۱۵ تا ۱۶ گزینه داشتیم و بعد از بررسی به سه گزینه رسیده ایم و انشاءالله از بین این سه نفر بتوانیم یک نفر را هفته آینده به مجلس معرفی کنیم.

به گزارش بازار، محمود واعظی در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران افزود: وزارت صمت در گذشته شامل چهار وزارتخانه بود که یکی شد و از ابتدا نظرمان این بود که جنس وزارت بازرگانی جنس دیگری است.

وی گفت: دولت معتقد است که برای اقتصاد مردم و کالا و بازار؛ وزیری می‌خواهیم که بتواند به این امور رسیدگی کند و هر کس که وزیر صمت می‌شود آنقدر گرفتاری در صنعت و معدن دارد که کمتر به بخش بازرگانی می‌پردازد به خصوص در سال جهش تولید که تمرکز وزیر صمت باید بر تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب در این زمینه باشد.

واعظی با بیان اینکه دولت تفکیک وزارت بازرگانی را به مجلس قبل ارائه داد که تصویب شد و اصل آن هم در شورای نگهبان تایید و فقط یک تبصره آن برای تایید به مجلس ارجاع شد تصریح کرد: ما از ابتدای مجلس جدید منتظر بودیم که این تبصره نیز اصلاح شود که نشد به همین خاطر ما آقای مدرس خیابانی را برای تصدی وزارت صمت به مجلس معرفی کردیم که به رغم همه لیاقت‌ها و شایستگی‌ها رای نیاورد.

کد خبر: ۴۱٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha