۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
افزایش قوانین سختگیرانه برای رمزارزها/تراکنش ها در بسیاری از رمزارزها قابل پیگیری است
گزاش بازار از وضعت کارکرد بیت کوین؛

افزایش قوانین سختگیرانه برای رمزارزها/تراکنش ها در بسیاری از رمزارزها قابل پیگیری است

قوانین سختگیرانه درباره بیت کوین و دیگررمزارزها افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند؛ رمزارزها تحت تاثیر عوامل بسیاری نوسان قیمت دارند و آن گونه که ادعا می شده امن نیستند.

بازار، گروه فناوری:  قوانین سختگیرانه در مورد رمزارزها در سراسر دنیا افزایش می یابد. از سویی دیگر عوامل بسیار زیادی برروی قیمت بیت کوین تاثیرگذار هستند، از قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا گرفته تا احتمال ناامن بودن هسته اصلی بیت کوین. کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به دنبال وضع قوانینی برای نظارت دقیق روی ارزهای دیجیتال و «استیبل کوین» است.
طبق گزارشی جدید، قوانین جدید برای برخورد با نوسانات شدید بیت کوین و همچنین خطرات ایجاد شده توسط نمونه‌های سیستمی مانند لیبرا وضع خواهند شد. اتحادیه اروپا می‌خواهد به ریاست مرجع بانکداری اروپا (EBA)، روی ارزهای دیجیتال نظارت کند. ارزش استیبل کوین‌ها برخلاف بیت کوین با ارزهای رایج مانند دلار و یورو گره خورده و نوسانات قیمتی کمی دارند. استیبل کوین به یک دارایی ثابت مانند طلا یا ارزهای دیگر وابسته است.

نظارت بر روی توکن ها با قوانین سختگیرانه
این قانون با سطح ریسکی که هر رمز ارز برای اقتصاد به همراه دارد، گره خورده و نظارت روی توکن‌ها با اثرات بیشتر، سختگیرانه‌تر خواهد بود. برای مثال «Libra Association» به عنوان صادرکننده لیبرا باید به یک موسسه اعتباری یا موسسه پول الکترونیکی تحت نظارت EBA تبدیل شود. همین موضوع باعث می‌شود که لیبرا و سایر توکن‌های الکترونیکی در مقایسه با دیگر شرکت‌های دیجیتال با قوانین سختگیرانه‌تری مواجه شوند.
آلمان، فرانسه، اسپانیا و هلند اخیرا اعلام کرده‌اند استیبل کوین‌ها تا زمانی که در اتحادیه اروپا قانونی نشوند، امکان فعالیت آن‌ها وجود نخواهد داشت و نگرانی‌ها و چالش‌های نظارتی باید برطرف شوند.

شعارهای تبلیغاتی
مجید خاکپور، کارشناس رمزارز  در گفت و گو با «بازار» گفت: تراکنش های بیت کوین آنگونه که ادعا می شود غیرقابل پیگیری نبوده و این ها تنها شعار است.
او در پاسخ به این پرسش که رمزارزهای پیگیر گریز مانند مونرو هم وجود دارند بیان کرد: مونرو یک رمزارز پیگیر گریز است و رمزارزهایی داریم که حتی غیرقابل ردیابی و مخفی تر از مونرو هستند. اما به طور کلی رمزارزها آنقدرها هم غیرقابل ردیابی و پیگیر گریز نیستند و بستگی دارد که سازندگان آن برای ایجاد این رمزارزها چه میزان هزینه کنند. تراکنش ها در بسیاری از رمزارزها قابل پیگیری است.
خاکپور در رابطه با این ادعا که نهنگ ها تعیین کنندگان اصلی قیمت بیت کوین هستند بیان کرد: فقط نهنگ ها قیمت ها را تعیین نمی کنند اما آن ها نیز برروی قیمت بیت کوین تاثیرگذارند.
او معتقد است که به جز نهنگ ها اخبار مرتبط، شرایط اقتصادی دنیا، مسائل فنی مانند حملات سایبری و امنیت بیت کوین و قانون گذاری دولت ها در قیمت بیت کوین موثر است.
این کارشناس رمزارز بر این باور است که  غیرمتمرکز بودن بیت کوین تنها یک شعار است.

قیمت بیت کوین را نمی توان در آینده پیش بینی کرد
او افزود: تاکنون دولت ها چندین بار بیت کوین های مصادره شده را برای فروش عرضه کرده اند و این امر نیز برروی قیمت بیت کوین بسیار تاثیرگذار بوده است.
خاکپور بر این باور است که نهنگ ها، دولت ها و قدرت ها به شدت برروی قیمت بیت کوین تاثیرگذارند.
او تاکید کرد: در رابطه با نوسانات قیمت بیت کوین در بلند مدت نمی توان هیچ پیش بینی قطعی انجام داد. پیش بینی هایی که انجام می شود بیشتر در حد گمانه زنی است. عوامل تاثیرگذار برروی بیت کوین بسیار زیاد است. در رابطه با بورس و دلار نیز وضعیت به همین صورت است. مگر این که رانت اطلاعاتی وجود داشته باشد.
خاکپور گفت: تعداد عوامل موثر برروی قیمت بیت کوین بسیار زیاد است همانند دیگر بازارهای مالی و ما هیچ کنترلی برروی تغییرات قیمت ها نداریم. برروی این امر و پیش بینی و تشخیص نوسانات قیمت بازارهای مالی تحقیقات بسیاری انجام شده و میزان موفقیت در پیش بینی بسیار کم است.
او تاکید کرد: بررسی های تکنیکال و فاندامنتال نیز تاثیر چندانی برروی پیش بینی ریزش و افزایش قیمت بازارهای مالی ندارد. مخصوصا با روش تکنیکال به هیچ وجه نمی توان ریزش ها و رشد بازارها را پیش بینی کرد.

کد خبر: ۴۱٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha