۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
افزایش نرخ ارز باعث رونق محصولات صنعت چرم ایران شد
عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران؛

افزایش نرخ ارز باعث رونق محصولات صنعت چرم ایران شد

کرج- عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران از رونق محصولات صنعت چرم ایران در اثر افزایش نرخ ارز خبر داد.

سید جواد حسینی خواه در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر بیان کرد: تا زمانی که‌ نرخ ارز مناسب و ارزان بود به لحاظ توجیه اقتصادی انواع محصولات چرمی وارداتی به وفور در بازار کشورمان عرضه می شد و ترکیه یکی از کشورهای صادر کننده عمده این محصولات به ایران بود.

حسینی خواه افزود: افزایش تدریجی نرخ ارز به ویژه در دو سال اخیر با وجود ایجاد مشکلات عدیده، بستر مناسبی را برای عملیاتی شدن شعار «خود اتکائی»، «ما می توانیم» و نیز هموار شدن مسیر «جهش تولید» در صنعت مهم محصولات صادرات محور چرم مهیا کرده است.

وی دلیل استقبال مصرف کنندگان کشور از محصولات چرمی وارداتی به ویژه کیف و کفش را کیفیت بالای این محصولات به ویژه در طراحی ها عنوان کرد.

فاصله گرفتن از روش های سنتی بستر ساز استقبال از محصولات چرمی
حسینی خواه ادامه داد: با گران شدن تدریجی دلار و کاهش قدرت خرید مردم تولید کنندگان ایرانی برای رفع نیاز بازار کشور آستین ها را بالا زدند و ضمن فاصله گرفتن از تولید با روش های سنتی، کهنه و تاریخ گذشته، توجه خاص به فاکتور مشتری مداری را پیشه کرده اند.

وی گفت: حرکت تولید کنندگان صنعت چرم‌ کشور در بحث کیفیت، تنوع در رنگ و مدل، در سال های اخیر به مرزی رسید که اکنون علاوه بر تامین نیاز داخلی، بستر مناسبی نیز برای حضور در بازار های صادراتی این محصولات فراهم شده است.

محصولات چرمی ایران در مسیر حضور فعال در بازارهای بین المللی
وی از صادرات مستمر محصولات چرمی ایران به برخی کشورهای منطقه و اروپا از جمله ایتالیا، ارمنستان، آذربایجان و عراق خبر داد و افزود: ما در پی آنیم تا در حرکت های گام به گام کشورمان را به عنوان صادر کننده مطرح محصولات صنعت چرم در بازارهای بین المللی معرفی کنیم.

حسینی خواه گفت: محصولات چرمی ایران علاوه بر مرغوبیت و مشتری پسند بودن از ویژگی مهم دیگری نیز برخوردار است و آن ارزان بودن این محصولات نسبت به مشابه خارجی است.

وی در ادامه به تاثیر منفی بیماری کرونا در بازار اشاره کرد و افزود: در شرایطی که طی دو سال اخیر سهم تولید کنندگان محصولات چرمی رو به افزایش بود و در پی شیوع کرونا با مشکل حاد کاهش تقاضا برای این محصولات در کشورهای هدف و بازار داخلی مواجه شدیم.

این فعال اقتصادی گفت: اگر مشکل کرونا در دنیا خودنمائی نمی کرد، قطعا در بحث تولید، عرضه و صادرات محصولات صنعت چرم کشور با موفقیت های شایان توجهی رو به رو می شدیم.

ایجاد بانک اطلاعاتی از «سرانه مصرف » بستر ساز رونق صنعت چرم
حسینی خواه، دسترسی بخش تولید به اطلاعات واقعی '«سرانه مصرف»کشور را بسترساز رونق تولید و سرمایه گذاری کارآفرینان برای تامین نیازهای داخلی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی باعث می شود صاحبان سرمایه بدون نگرانی و دغدغه در مسیر تامین نیازهای کشور و توسعه صادرات هدایت شوند. استان البرز دارای بیش از۴۰ واحد صنعتی فعال در زمینه تولیدچرم طبیعی و مصنوعی است که بخشی از این محصولات به کشورهای مختلف جهان صادر می شود. شهر های تهران، تبریز، مشهد، البرز، همدان و اصفهان از تولیدکنندگان محصولات چرمی در کشور هستند که استان البرز با توجه به حجم تولیدات این محصولات در رتبه چهارم قرار دارد.

کد خبر: ۴۱٬۸۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha