۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
رونق جهانی روغن سویا با استفاده در تولید رنگ و رزین آلکیدی
پیش بینی بازار جهانی روغن سویا تا سال ۲۰۲۲

رونق جهانی روغن سویا با استفاده در تولید رنگ و رزین آلکیدی

در حالی که اصلی ترین کاربرد روغن زیتون در صنایع غذایی و آشامیدنی است، کاربرد این محصول در صنعت رنگ روغن و تولید رزین های آلکیدی باعث رونق بازار جهانی آن شده است. به طوری که کارشناسان پیش بینی کرده اند تا سال ۲۰۲۲ نرخ سود مرکب سالانه روغن سویا از ۲۱میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار فراتر می رود.

بازار؛ گروه کشاورزی: روغن سویا روغن پخت و پز محبوبی است که توسط مصرف کنندگان در سراسر جهان استفاده می شود. این در حالی است که بر اساس این گزارش نزدیک به دو سوم از سویای تولید شده در سطح جهان سالانه برای تولید روغن سویا استفاده می شود!

جالب است بدانید طی دو سال گذشته، تولید جهانی روغن سویا به طرز چشمگیری افزایش یافته است که این افزایش تولید از سوی کارشناسان جهانی به گسترش برنامه کاربردی محصول در صنایع غذایی و آشامیدنی نسبت داده می شود.

روغن سویا از ارزان ترن روغن های نباتی در بازارهای جهانی است
گفتنی است اگرچه روغن سویا از دیرباز و به طور سنتی برای پخت، سرخ کردن و حتی برای تزیین سالادها استفاده می شود اما نکته جالب در مورد این محصول این است که در ساخت رنگ و خشک کن رنگ روغن نیز کاربرد دارد!

تحقیقات نشان می دهد نرخ رشد مرکب سالانه  بازار جهانی روغن سویا تا سال ۲۰۲۲ از ارزش ۲۱میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار آمریکا فراتر می رود

از سوی دیگر اکنون سالها است که از روغن سویا به عنوان ماده اولیه اصلی در ساخت رزین های آلکیدی بوده است چرا که روغن سویا یکی از کم هزینه ترین روغن های نباتی است که به راحتی در بازارهای جهانی موجود است. به این ترتیب عواملی از این قبیل بازتاب مثبتی در بازار جهانی روغن سویا دارند و رشد بازار این محصول را رقم زده است.  

شاید به همین دلیل باشد که آخرین مطالعه شرکت تحقیقاتی Fact.MR نشان می دهد که نرخ رشد مرکب سالانه  بازار جهانی روغن سویا تا سال ۲۰۲۲ از ارزش ۲۱ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار آمریکا فراتر می رود!

مصرف جهانی روغن سویا فرآوری شده کماکان در بالاترین سطح قرار دارد/ظهور فروشگاه های آنلاین  به عنوان کانال توزیع اصلی روغن سویا!
بر اساس داده های این گزارش، انتظار می رود که مصرف جهانی روغن سویا فرآوری شده نسبت به نوع خام آن به طور قابل توجهی در سطح بالاتری قرار بگیرد. علاوه بر این، در حال حاضر فروش روغن سویا فرآوری شده بیش از دو سوم سهم بازار از نظر درآمد را به خود اختصاص داده است.

نکته مهم در خصوص روغن سویای فرآوری شده این است که این محصول بدون هیچ گونه نیاز به  تصفیه می تواند به طور مستقیم برای پخت و پز استفاده شود و همین امر باعث شده مصرف کنندگان مصرف روغن سویا را به دیگر روغن ها ترجیح دهند.

بر این اساس انتظار می رود که بخش خرده فروشی روغن سویا نیز تا سال ۲۰۲۲ پررونق باقی بماند. لازم به ذکر است که بخش خرده فروشی روغن سویا در سهم درآمدی بالغ بر ۳۸٪ از بازار را به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۲ به ارزش ۸میلیارد و۱۵۶ میلیون دلار آمریکا برسد.

گفتنی است  فروشگاه های خرده فروشی آنلاین نیز به طور مداوم به عنوان کانال توزیع اصلی روغن سویا در حال ظهور هستند!

در همین حال، تخمین زده می شود که بخش خدمات مواد غذایی رتبه دوم خود را حفظ کند  و بعد از آن نیز بخش اصلی بازار قرار می گیرد به طوری که از نظر درآمد تقریباً یک سوم سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در همین زمان، فروشگاه های خرده فروشی آنلاین نیز به طور مداوم به عنوان کانال توزیع اصلی روغن سویا در حال ظهور هستند.

مصرف روغن سویا در اروپا پایدار خواهد ماند/ منطقه آسیا و اقیانوسیه بازاری جذاب برای روغن سویا

در  این گزارش آمده است، اروپا در طول دوره پیش بینی شده یعنی  تا سال ۲۰۲۲ در بازار جهانی روغن سویا پیشرو خواهد بود. چرا که در منطقه اروپا از روغن سویا به طور قابل توجهی به عنوان خوراک و سوخت استفاده می شود.

همچنین در منطقه آسیا و اقیانوسیه به استثنای کشور ژاپن،  به دلیل مصرف زیاد آن و همچنین تولید در کشورهایی مانند چین و هند کماکان به عنوان یک بازار بزرگ و  جذاب برای محصول روغن سویا محسوب خواهد شد.

کد خبر: ۴۱٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha