۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تعلیق ۸۰ کارت بازرگانی در فارس/ سازمان توسعه تجارت مختل کننده صادرات است
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

تعلیق ۸۰ کارت بازرگانی در فارس/ سازمان توسعه تجارت مختل کننده صادرات است

شیراز- رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی مرکز فارس گفت: طی تصمیم گیری های که در کشور صورت گرفته است ٨٠ کارت بازرگانی در استان فارس تعلیق شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، جمال رازقی صبح چهارشنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی که در استانداری فارس برگزار شد بیان کرد: در استان فارس یک هزار و ٣۵٠ کارت بازرگانی وجود دارد و طی تصمیم گیری های جدید ٨٠ کارت تعلیق شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که صادرات استان فارس با وجود تعلیق برخی از کارت‌های بازرگانی کاهش نیافته است و لازم به ذکر است که میزان صادرات در کشور ۴٠ درصد کاهش یافته است.

رازقی تاکید کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان یکی از سازمان‌های مختل کننده صادرات در کشور در حال فعالیت است و مقابل مسئولین کشور قرار گرفته و امکان صدور کارت بازرگانی را از اتاق بازرگانی صلب کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: علی‌رغم گذشت دو ماه از تعلیق و عدم تمدید کارت‌های بازرگانی، این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده و از استاندار فارس تقاضا داریم تا این مشکل از طریق استانداری به مراجع بالادستی منتقل گردد.

وی تعلیق و عدم صدور کارت‌های بازرگانی را یک بی تدبیری در شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌ها عنوان کرد و افزود: صادر کنندگانی که کارت‌شان تعلیق شده، امکان صادرات ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: اگرچه اعلام شده بود که ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات بازنگشته اما اخیراً بانک مرکزی اعلام کرده که ١٠ میلیارد دلار آن مربوط به وزارت نفت بوده که ربطی به دارندگان کارت بازرگانی ندارد. تعداد قابل توجهی هم فاقد کارت بوده و به صدور کالا اقدام کرده‌اند.

کد خبر: ۴۱٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha