۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
برگزاری تورهای گردشگری در لرستان همچنان ممنوع است/ اجرای دستورالعمل سفر هوشمند
معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان:

برگزاری تورهای گردشگری در لرستان همچنان ممنوع است/ اجرای دستورالعمل سفر هوشمند

لرستان- فلاح وند، معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: برگزاری تورهای گردشگری در لرستان ممنوع است و تورهای سایر استان‌ها هم اجازه ندارند وارد لرستان شوند.

اسکندر فلاح وند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کسب و کارهای گردشگری در حوزه‌های مختلف دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: دستورالعمل و پروتکلی تحت عنوان «سفر هوشمند» یا «سفر +سلامت» داریم که براساس آن، فعالیت اماکنی مثل هتل‌ها و سفره خانه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان با بیان اینکه قلعه فلک الافلاک اواخر تیر ماه بازگشایی شد، عنوان کرد: در حال حاضر آمار گردشگری لرستان، کمتر از یک دهم است.

وی اظهار کرد: تورهای گشتی یک روزه و دو روزه که در قالب دفاتر برگزار می‌شود فعلاً ممنوع است؛ متاسفانه در استان شاهد برگزاری تورهای غیر مجازی هستیم که از استان‌های اطراف به لرستان می‌آیند.

فلاح وند تصریح کرد: با توجه به قرارگیری لرستان و به ویژه خرم‌آباد در وضعیت قرمز، ستاد استانی مبارزه با کرونا تورهای گردشگری را ممنوع کرده است.

وی بیان کرد: با این قبیل تورهای غیرمجازی که از سایر استان‌ها به لرستان سفر می‌کنند برخورد می‌شود و به دادگاه و اماکن نامه زده‌ایم تا پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان گفت: هیچ راهنما و دفاتری حق برگزاری تورهای گشتی را ندارند اگر هم موردی باشد به صورت غیر مجاز است.

وی افزود: به محض اینکه از این دفاتر غیر مجاز گزارش می‌دهند ما به دادگاه نامه می‌دهیم چون مبارزه فایده‌ای ندارد و باید به صورت ریشه‌ای این مشکلات را حل کنیم.

فلاح وند عنوان کرد: با استاندار صحبت کرده‌ایم که قرار بود نامه را پاسخ دهند تا با رعایت پروتکل‌ها سفر هوشمند را مدیریت کنیم که بدانیم کدام تور را چگونه برگزار کنیم که اگر تخطی کردند با آنها برخورد قانونی شود.

کد خبر: ۴۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha