۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
سوال نمایندگان از وزیر نفت تعیین‌تکلیف شد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

سوال نمایندگان از وزیر نفت تعیین‌تکلیف شد

شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: سوال ۲۱ نفر نمایندگان از وزیر نفت درخصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی با ترکمنستان تعیین تکلیف شد و براین اساس هیچ یک از سوالات جهت بررسی بیشتر به صحن علنی ارجاع نشدند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر، در تشریح جلسه عصر دیروز(سه شنبه ۲۶  شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس از حضور مسئولان اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در این کمیسیون به منظور ارائه گزارشی از فعالیت‌های‌شان خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز سوال ۲۱ نفر از نمایندگان از بیژن زنگنه وزیر نفت درخصوص محکومیت ایران در پرونده و قرارداد گازی ترکمنستان تعیین تکلیف شد که در این خصوص دو نامه به کمیسیون واصل شده بود.

وی با بیان اینکه نامه اول توسط سید محسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس و طرح اولیه سوال به نگارش درآمده است؛ توضیح داد: باتوجه به توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون و حضور در جلسات کارشناسی وزارت نفت، از توضیحات آقای وزیر قانع شده و لذا درخواست کرد؛ سوال به صحن علنی ارجاع نشود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه نامه دوم توسط ۱۲ نفر از دیگر نمایندگان سوال‌کننده به کمیسیون ارسال شده است، توضیح داد: در این نامه خطاب به رئیس کمیسیون انرژی نوشته شده است با توجه به کسب اطلاع از توضیحات وزیر نفت در جلسه کمیسیون، نمایندگان سوال‌کننده از پاسخ‌های وی قانع نشدند و خواستار ارجاع سوال به صحن علنی هستند.

شریعتی بیان کرد: براساس آیین نامه رئیس کمیسیون قانع شدن دهنوی از توضیحات وزیر نفت را کافی دانست به همین دلیل قانع نشدن سایر نمایندگان سوال‌کننده، حقی به منظور ادامه بررسی سوال یا ارجاع آن به صحن برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند ولذا سوال به صحن علنی ارجاع نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اعلام این خبر که روز پنجشنبه هفته جاری هیاتی از کمیسیون انرژی مجلس به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهند کرد، گفت: در این سفر عباسی رئیس، شریعتی سخنگو، سنگدوینی رئیس کمیته گاز و گیلانی از اعضای کمیسیون حضور خواهند داشت تا از نزدیک آخرین وضعیت گازرسانی به این استان را نظارت و از نیروگاه بادی میل نادر بازدید کنند، همچنین مدیرانی از وزارت نفت و وزارت نیرو نیز هیات را همراهی خواهند کرد.

کد خبر: ۴۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha