۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
جزئیات طرح اصلاح ساختار بودجه؛ از کاهش مالیات شرکت‌های تولیدی تا شفافیت بودجه شرکت نفت
رییس کمیته «اصلاح ساختار بودجه» در گفت و گو با بازار:

جزئیات طرح اصلاح ساختار بودجه؛ از کاهش مالیات شرکت‌های تولیدی تا شفافیت بودجه شرکت نفت

رییس کمیته «اصلاح ساختار بودجه» مجلس با اشاره به طرح «اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰» گفت: برجسته ترین حکم در این طرح مربوط به کاهش سهم شرکت های تولیدی در زمینه پرداخت مالیات است که بنده فکر می کنم این خبر خوبی برای این شرکت هاست.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بازار، از تهیه ۱۴ حکم در قالب طرحی با عنوان اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ در مجلس خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس به تصویب رسیده و به زودی به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

رییس کمیته «اصلاح ساختار بودجه» کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: برجسته ترین حکم در این طرح مربوط به کاهش سهم شرکت های تولیدی در زمینه پرداخت مالیات است که بنده فکر می کنم این خبر خوبی برای این شرکت هاست.

این نماینده مجلس اظهارداشت: در سایر بندهای این طرح به عدالت مالیاتی در حوزه ارزش افزوده و حذف معافیت جغرافیایی اشاره شده است. در این طرح پیشنهاد حذف مالیات و مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد مطرح شده است.

زنگنه بیان داشت: همچنین موضوع شفافیت بودجه های شرکت نفت در این طرح مطرح شده است.

این نماینده مجلس اظهارداشت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که در این طرح گنجانده و در این زمینه با سازمان مدیریت توافق شد، مربوط به پرداخت به ذی نفع نهایی است و این بدین معناست که هیچ مبلغ نقدی جز به آن نفر آخر،دیگر به دستگاه های واسط پرداخت نمی شود.

زنگنه تصریح کرد: همه تعاملات دستگاه ها به صورت اعتباری است و مبالغ نقدی طی یک کد شناسه به ذی نفع نهایی اختصاص خواهد یافت؛یعنی ما در سال آینده به راحتی می توانیم ببنیم  که به عنوان مثال چه مبلغ پولی به پیمانکار و در چه استانی اختصاص داده ایم. این موضوع براساس جلسات متعدد و تحت عنوان شفاف سازی بودجه پیگیری شده است.

وی تاکید کرد: همه پرداختی ها یک کد شناسه دارد که در این طرح تلاش شده همه پرداخت ها به ذی نفع نهایی اختصاص یابد.

کد خبر: ۴۱٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha