۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
تخریب ۱۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی کرج
توسط امور اراضی جهاد شهرستان کرج انجام شد

تخریب ۱۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی کرج

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آزادسازی اراضی محمد شهر با حضور نماینده دادستان و عوامل انتظامی این شهرستان خبر داد و گفت: این عملیات شامل تخریب بیش از ۱۵۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرج، اسماعیل صارمی با اعلام این خبر گفت: هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و مطابق قانون با افراد خاطی به شدت برخورد خواهد شد و برای واحدهای تولیدی نیز تغییر کاربری بر اساس مقررات در این نهاد بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

صارمی اظهار کرد: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی مهمترین گام در راستای تولید غذا، عدم وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در برابر سودجویان است و در این راستا با اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ۱۵۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق و محوطه سازی و دپوی مصالح تخریب و حدود ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی محمد شهر آزادسازی و به چرخه تولید کشاورزی بازگشت.

وی هشدار داد با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می کنند مماشات نداریم و از شهروندان شهرستان کرج درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.

گفتنی است اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان کرج از ابتدای سال ۹۹ تاکنون تعداد بالغ بر ۵۲۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز با مساحت بیش از ۱۱۰ هزار متر مربع را تخریب و بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی و باغات را از چنگال سودجویان آزاد سازی کرده است.

کد خبر: ۴۱٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      0 0
      با سلام چرا باغ زرکش در روستای محمد اباد افشار که چندین شهرک لاکچری با تمام امکانات قانونی تخریب نمی شود ولی الونک ۳۰ متری بک کشاورز قلع وقمع می شود.. چرا آقای دادستان ؟شاپور صفری چرا؟عدالت کجاست؟