۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
کانون بانوان بازرگان قم آغاز به کار کرد/ حضور کمرنگ بانوان قم در عرصه‌های مختلف
در اتاق بازرگانی قم؛

کانون بانوان بازرگان قم آغاز به کار کرد/ حضور کمرنگ بانوان قم در عرصه‌های مختلف

قم - اولین جلسه کانون زنان بازرگان استان قم توسط اتاق بازرگانی در راستای تسهیل حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم در اولین جلسه کانون زنان بازرگان که در سالن همایش اتاق قم برگزار شد، گفت: جامعه زنان کشور بخشی مهم از ظرفیت نیروی انسانی در ابعاد اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شوند و آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد در سال‌های اخیر آن‌ها نقش مهمی را در شاخص‌های توسعه به عهده داشته‌اند.

وی افزود: جمعیت ۷۰ درصدی دانشجویان کشور که نیروهای بالنده مدیریت سازمان‌ها را تشکیل می‌دهند نمایانگر حضور پررنگ و معنادار بانوان در آینده مدیریت کشور هستند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران، بیان داشت: در ابعاد اقتصادی با ضریب مشارکت بالا ترکیب کارکنان، کارآفرینان و مهندسان و نخبگان به نفع آن‌ها در حال تغییر است و اهمیت حضور آن‌ها بیش از پیش در شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی نشان داده می‌شود.

وی گفت: برای مثال هم اکنون در وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش نسبت حضور بین کارکنان در زنان از مردان بالاتر رفته است و در نیمی از وزارتخانه‌ها این نسبت از ۳۰ درصد به بالاست.

خاکی ادامه داد: آنچه باعث تأسف بوده و هست هنوز در استان قم به‌عنوان یک استان مذهبی و فرهنگی درجه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف کمرنگ است.

تأکید بر حضور بیشتر بانوان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی
به عقیده رئیس اتاق بازرگانی قم، با اراده جدیدی می‌توان آن را دگرگون ساخت و از این ظرفیت بالقوه در راستای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی به‌طور واقعی استفاده کرد.

وی گفت: اتاق بازرگانی قم به‌عنوان یک سازمان تشکل گرا در بخش خصوصی وظیفه خود می‌داند در راستای این هدف از یک سو سرعتی افزون از سایر نهادها پیشگام حرکت برای تغییر در ترکیب مدیریت بنگاه‌های اقتصادی باشد و از سویی دیگر تشکیل نهادهایی مردمی نظیر کانون‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها به صورت هدفمند، بانوان را وارد عرصه تصمیم‌گیری نماید.

خاکی بیان داشت: برای آغاز این حرکت در اولین گام واحد امور بانوان از دو ماه پیش به‌صورت آزمایشی راه اندازی شد و به دبیرکل اتاق مأموریت داده شد با استقرار یکی از بانوان فعال و خوش فکر شهر این اقدام را عملیاتی نموده و با سرعت بیشتر سازمان، شرایط لازم فراهم شود.

وی ادامه داد: پس از تشکیل این واحد با توجه به حضور و مشارکتی در حدود ۴۰ نفر از بانوان که سابقه مدون در اتاق بازرگانی داشته و دارای کارت بازرگانی یا کارت عضویت هستند مقدمات ایجاد یک تشکل فراهم شد سپس با استفاده از ظرفیت قانونی تشکیل کانون زنان کارآفرین کشور که زیر نظر اتاق ایران تشکیل شده درخواست شد تا شعبه استانی آن در استان قم تأسیس شود؛ این کانون به مدیریت سرکار خانم دکتر مقیمی که یکی از فعالان خوش نام اقتصادی است در کشور تأسیس شده و هم اکنون در ۱۱ استان کشور شعبه دارد و فعالیت‌های خوبی صورت داده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی قم در پایان سخنان خود بیان داشت: انتظار می‌رود با استفاده از این تجربه ارزشمند و تکمیل خدمات با الگوگیری از استان‌های پیشرو ما به‌عنوان دوازدهمین استان بتوانیم این کانون را به ثبت برسانیم و از آنجا که هدف، حضور خود بانوان در برنامه‌ریزی - فراخوانی و ادامه فرایند تشکیلات می‌باشد انتظار دارم با جمع نظرات و پیشنهادات و با عنایت به شیوه نامه‌ها و مقررات ابلاغی از اتاق بازرگانی ایران این کانون را توسعه دهیم.

کد خبر: ۴۱٬۷۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha