۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
پارک های علم و فناوری شالوده اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

پارک های علم و فناوری شالوده اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند

تبریز- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اهمیت پارک های علم و فناوری در استان ها گفت: پارک های علم و فناوری شالوده اصلی توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری عصر امروز سه شنبه در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان در محل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه جایگاه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مناسب نیست، افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شان این استان نیست و باید جایگاه اصلی خود را به دست آورد.

وی با اشاره به اتکای کشور به نفت گفت: اقتصاد نفتی موجب نابودی کارآفرینی در کشور، سلب اعتماد به نفس جوانان، روزمرگی و تشویق روحیه پشت میز نشینی می شود.

ستاری با اشاره به مزایای اقتصاد دانش بنیان گفت: وقتی یک بشکه نفت با ۱۵۴ کیلوگرم حجم، حداکثر تا ۴۰ دلار به فروش می رسد، اما از خارج از کشور یک شیشه عطر با چند میلی‌لیتر حجم با نرخ ۱۰۰ دلار خریداری می شود، این خود به خوبی تفاوت اقتصاد سنتی و نفت محور را با اقتصاد دانش‌بنیان نشان می‌دهد.

وی افزود: برای صادرات یا واردات چند گرم یک دارو که ناشی از علم است، چند هزار دلار هزینه می‌شود و به این ارزش افزوده می‌گویند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید صندوق های پژوهش در استان ها راه اندازی شود، گفت: نبود صندوق پژوهش و فناوری یکی از ضعف‌های جدی در آذربایجان شرقی است چراکه این صندوق می‌تواند یک جوان با اعتماد به نفس را حمایت کند.

ستاری سپس به حضور شرکت های دانش بنیان در بورس نیز اشاره داشت و گفت: ۴۱ شرکت دانش بنیان در تابلوی بورس مورد معامله قرار می‌گیرند که چندین هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پنج هزار و ۳۰۰ شرکت است، گفت: اقتصاد دانش بنیان می تواند باعث توسعه اقتصادی کشور شود و باید با فرهنگ سازی به نخبگان کشور میدان داد.

کد خبر: ۴۱٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha