۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
۸۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد/ تجهیز ۷۰ شهرک به سیستم بازچرخانی پساب
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

۸۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد/ تجهیز ۷۰ شهرک به سیستم بازچرخانی پساب

سمنان- معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه تجهیز ۷۰ شهرک به سیستم بازچرخانی پساب انجام شد، گفت: ۸۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتحعلی محمد زاده عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سمنان اظهار داشت: ۸۰۰ شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ شهرک به سیستم استحصال و بازچرخانی پساب تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹۶ شهرک صنعتی مصوب و ۸۴۱ شهرک در حال بهره‌برداری در کشور وجود دارد، افزود: ۸۵ هزار و ۸۷۴ فقره قرارداد در شهرک‌های صنعتی کل کشور منعقدشده و زمینه اشتغال ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی در کشور فراهم‌شده است.

امضای ۲۱۰۰ قرارداد پیمانکاری در شهرک‌های صنعتی
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ فقره قرارداد پیمانکاری در شهرک‌های صنعتی کشور در دست اجرا است، یادآور شد: این قراردادها برای تسریع در خدمت‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقدشده است.

محمد زاده بابیان اینکه دست‌یابی به شرایط زیست‌محیطی پایدار در دستور کار قرار دارد، گفت: تصفیه‌خانه‌ها و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌ آن و طرح‌های استحصال و بازچرخانی‌ پساب ازجمله طرح‌هایی است که در راستای این قراردادها با بهره‌گیری از ظرفیت پیمانکاران اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۷۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصفیه فاضلاب‌های صنعتی در قالب ۲۳۲ تصفیه‌خانه در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: این تصفیه‌خانه‌ها در ۲۰۵ شهرک صنعتی کشور مستقر است.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها به‌عنوان منبع آب پایدار و گامی مؤثر در توسعه بخش صنعت محسوب می‌شود، ابراز کرد: کنترل آلایندگی و استحصال پساب خروجی و بازچرخانی آن برای مصرف در داخل شهرک‌های صنعتی در بخش آبیاری فضای سبز و مصرف واحدهای تولیدی ازجمله اهدافی است که در اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود.

کد خبر: ۴۱٬۷۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha