۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
پرداخت تسهیلات برای بر رفع مشکلات شهرک صنعتی سیرو/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
در بازدید کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم مطرح شد؛

پرداخت تسهیلات برای بر رفع مشکلات شهرک صنعتی سیرو/ واحدهای راکد احیا می‌شوند

قم - سرمست، استاندار قم گفت: برای رفع مشکلات و توسعه واحدهای صنعتی شهرک سیرو تسهیلات و وام‌های ویژه‌ای پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی قبل از ظهر سه‌شنبه از ۴ واحد تولیدی شهرک سیرو که در مجاورت روستاهای استان قم قرار گرفته است و عمده فعالیت آن‌ها تولید مواد غذایی و بهداشتی است بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفتند.

استاندار قم در حاشیه بازدید از این ۴ واحد تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در بازدید امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مسائل و مشکلات ۴ واحد تولیدی را بررسی و در جریان مشکلات قرار گرفتیم، هرچند هر واحد تولیدی مشکلات خاصی را داشتند ولی عمده آن به محدودیت منابع مالی و نیاز به تسهیلات برای توسعه واحدها تولیدی و هم‌چنین نیاز به ارتباط تنگاتنگ با واحدهای دیگر بوده است.

بهرام سرمست افزود: قرار است مصوباتی برای تأمین منابع مالی، پرداخت تسهیلات برای توسعه واحدهای تولیدی این شهرک و هم‌چنین اقدام عملی برای بهبود ارتباط تنگاتنگ با دیگر واحدهای تولیدی را در ستاد در دستور کار قرار دهیم.

توسعه ۴۰ هکتار دیگر به فضای شهرک سیرو
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در بازدید امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، بازدیدها به سمت شهرک سیرو هدایت شد که این شهرک در جوار روستاها قرار گرفته و جزو نخستین شهرک‌های ایجاد شده استان قم است، ۳۶ واحد تولیدی وجود دارد که ۲۶ واحد آن فعال است و برای احیا و توسعه دیگر واحدها هم مصوبات و برنامه داریم.

محمود سیجانی با بیان اینکه اکنون این شهرک ۲۵ هکتار دارد و قرار است ۴۰ هکتار دیگر به فضای آن اضافه شود، افزود: این واحدهای تولیدی طبق سیاست‌های اقتصادی استان در زمینه تولید مواد غذایی و بهداشتی فعالیت دارند و اکنون در این بازدید میدانی در جریان مشکلات قرار گرفتیم.

به گفته وی، در بازدیدی که از ۴ واحد تولیدی این شهرک شد مشخص شد این واحدها با چالش نبود فاضلاب و سند مالکیت روبرو هستند و در گذشته سند مالکیت واحدها در اختیار جهاد کشاورزی بود که برای انتقال مالکیت با مشکلاتی روبرو هستند که باید رفع شود.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، اگر فعالیت واحدی مغایر با نوع فعالیت این شهرک و مشکلات زیست محیطی داشته باشد باید فوراً تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۴۱٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha