۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران تاکید کرد

فرصت توسعه صنعت گردشگری در شرایط کاهش درآمد نفتی

عبدالمالکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در اولین نشست کمیته بین‌الملل این کمیسیون اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط به وجود آمده و کاهش چشمگیر درآمدهای نفتی، صنعت گردشگری بتواند به جایگاه واقعی خود در اقتصاد ایران دست پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، اولین نشست کمیته بین‌الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با هدف دریافت نقطه نظرات فعالان صنعت گردشگری و تشریح برنامه‌های این کمیته برگزار شد.

در این نشست علی‌اکبر عبدالملکی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن تأکید بر فراگیر بودن این صنعت و گستردگی آن از جوانب و زوایای مختلف از بی‌توجهی به آن در ایران ابراز تأسف کرد و گفت: علی‌رغم تأکیدات و پیگیری‌های بسیار همچنان صنعت گردشگری در کشور ناشناخته است و باوری نسبت به آن وجود ندارد.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که کاهش فروش نفت کشور و درآمدهای آن شاید بتواند تا حدودی مسئولان کشور را با جایگاه اصلی صنعت گردشگری آشنا کند، گفت: این اعتقاد باید در بین تصمیم سازان کشور شکل بگیرد که گردشگری با حجم بالای اشتغال و ارزآوری می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

وی در ادامه انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی را یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری دانست و تصریح کرد: بدون شک توسعه این صنعت می‌تواند در شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران مؤثر باشد. در همین راستا کمیته بین‌الملل این کمیسیون را راه‌اندازی کردیم تا فعالیت‌های بین‌المللی این کمیسیون را به صورت نظام‌مندتر و دقیق‌تر دنبال کنیم.

در ادامه محمد شیرکوند، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران به تشریح برنامه‌ها و اهداف این کمیته پرداخت. به باور او آنچه در این بین به عنوان اولویت مطرح است، ارتباط مؤثر و مستمر با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی است که با حوزه گردشگری در ارتباط هستند. در همین راستا ارتباط با سازمان جهانگردی بین‌المللی و شورای عالی گردشگری را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

به اعتقاد او در این مسیر نباید از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها و اتاق‌های مشترک غافل ماند.

وی حضور و مشارکت در پروژه احیای جاده ابریشم را که مدتی است توسط کشورهای منطقه آغاز شده به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این کمیته مطرح کرد.

در ادامه این نشست درباره ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای توسعه و پررنگ‌تر شدن صنعت گردشگری در کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر: ۴۱٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha