۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
زمینه مراودات تجاری ایران و آذربایجان فراهم می‌شود
در نشست وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل آذربایجان مطرح شد

زمینه مراودات تجاری ایران و آذربایجان فراهم می‌شود

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نشست ویدیوکنفرانسی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش زیرساخت ها و ارتباطات ریلی منطقه ای، تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عصر دیروز (دوشنبه)، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند.

دو طرف با اشاره به حمایت و تاکید روسای جمهور دو کشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تکمیل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهای فی مابین را گسترش دهند.  

تأکید طرفین بر احداث پل مشترک خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا، ضرورت تکمیل و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفیت و نقش ان در  جابجایی کالا و همچنین احداث خط آهن رشت - آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود.

اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نیز ظرفیت گسترده راه آهن کشورمان در مسیرهای شمال – جنوب  و شرق - غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگی کشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.

کد خبر: ۴۱٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha