۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
سود فروش دارو علیرغم افزایش قیمت‌ها ثابت است/ فروش داروی ۶۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۰ تا ۵۰ میلیون در بازار آزاد
رئیس مجمع داروسازان ایران:

سود فروش دارو علیرغم افزایش قیمت‌ها ثابت است/ فروش داروی ۶۰۰ هزار تومانی به قیمت ۲۰ تا ۵۰ میلیون در بازار آزاد

تبریز- رئیس مجمع داروسازان ایران گفت: با اینکه قیمت داروها بالا رفته است ولی سود دارو ثابت است، در مقابل هزینه آب و برق و حقوق پرسنل و بیمه کارکنان داروخانه ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت اله یزدان شناس امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل انجمن داروسازی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: خوشبختانه اخیرا تاثیر مثبت داروی رمدسیویر بر بیماری کرونا دیده شده و هر آمپول آن ۶۰۰ هزار تومان است و به مقدار کافی نیز وجود دارد و در بیمارستان های دولتی استفاده می شود.

یزدان شناس گفت: این محصول تولید کارخانه سبحان بوده که آمپول ۶۰۰ هزار تومانی در برخی مواقع در بازار آزاد قیمت بیش از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی نیز پیدا کرده است.

وی با اشاره به کمبود واکسن آنفولانزا عنوان کرد: واکسن آنفولانزا برای همه خوب نیست و حتی ممکن است عوارض داشته باشد و چندین پرونده اثر نامناسب آنفولانزا داشتیم. ۱۴ میلیون واکسن وارد کشور شده و قرار است توسط مراکز بهداشتی و درمانی به بیماران حساس، کودکان و کسانی که ایمنی بدن آنها پایین است تزریق شود.

یزدان شناس با اشاره به اینکه ۹۷ درصد داروهای موجود در کشور تولید داخل است، گفت: هزینه سه درصد داروهای خارجی معادل ۹۷ درصد داروهای داخلی است.

رئیس مجمع داروسازان ایران سپس ادامه داد: عدم پذیرش دانشجویان داروساز در کارخانجات داروسازی باعث حضور آنها در داروخانه ها می شود و برای همین تعداد داروخانه ها افزایش یافته است چراکه حقوق کار در صنایع داروسازی پایین است و برای همین داروسازان جوان به داروخانه ها هجوم می برند.

رئیس انجمن داروسازان استان آذربایجان شرقی از مصرف بیش از دو هزار قلم دارو در کشور خبر داد و گفت: داروخانه ها حق فروش داروی قاچاق را ندارند و در صورت مشاهده داروخانه مذکور پلمب می شود.

وی در خصوص بدهی بیمه ها به داروخانه ها نیز گفت: از بیمه ها سه ماه طلب داریم، در حالیکه طبق قانون باید حداکثر در دو ماه آنها با داروخانه ها تسویه کنند.

کد خبر: ۴۱٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha