۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
راهکارهای کنترل نوسان قیمت در بازار موبایل
نماینده وزارت صمت در اصناف کشور تشریح کرد

راهکارهای کنترل نوسان قیمت در بازار موبایل

درستی، نماینده وزارت صمت در اصناف کشور و رئیس اتحادیه صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: تقاضای تلفن همراه در بازار افزایش یافته و حجم فعلی واردات کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد که همین موضوع قیمت‌ها را در بازار افزایش داده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران افزود: در حال حاضر تقاضای انواع تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ به دلیل شروع سال تحصیلی و برگزاری کلاسها به صورت مجازی افزایش یافته و وضعیت عرضه در بازار نمیتواند پاسخ این حجم از تقاضا را بدهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران بیان کرد: علاوه بر مدارس و دانشگاه ها، برخی جلسات به صورت مجازی برگزار میشود همچنین برخی کارکنان ادارات امور خود را به صورت دور کاری انجام میدهند که این مسئله نیز به افزایش تقاضا در بازار دامن زده است.

درستی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واردات تلفن همراه آمریکایی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور دادند تا جهت جلوگیری از خروج بی رویه ارز، تلفن همراه با برند آمریکایی وارد کشور نشود که حتما باید از سوی نهادهای مربوط پیگیری و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با جلوگیری از واردات تلفن همراه آمریکایی عرضه این محصول به بازارهای کشور کاهش پیدا میکند که برای جلوگیری از این رویداد باید واردات را از سوی بازار کشورهای دیگر تقویت کرد.

نماینده وزارت صمت در اصناف کشور با ذکر دلایل افزایش قیمت تلفن همراه در بازار افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت موبایل نوسان نرخ دلار است که این موضوع قابل پیگیری و حل نیست، دلیل دیگر افزایش تقاضا نسبت به عرضه است که دولت باید با تمهیدات جدید این مشکل را بر طرف کند.

درستی در پایان مطرح کرد: از راهکار بسیار موثری که میتواند بازار تلفن همراه و قیمتها را کنترل کند، ارائه فاکتور ثبت سفارش و خرید موبایل از کشورهای مبدا توسط انجمن واردکنندگان به دولت است.

کد خبر: ۴۱٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha