۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
همکاری ایران و فائو در اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری کشاورزی
سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

همکاری ایران و فائو در اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری کشاورزی

سرافرازی، سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی از همکاری ایران و فائو در اجرای طرح ارتقای تاب‌آوری کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد سرافرازی گفت: ایران به عنوان یکی از شش کشور همکار در طرح بین منطقه‌ای فائو با عنوان "تسریع سرمایه گذاری و اقدامات به منظور ارتقای تاب آوری بخش کشاورزی در برابر توفان‌های ماسه و گرد و غبار" انتخاب شد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی  افزود: این طرح بین منطقه‌ای با استفاده از منابع اعتباری برنامه همکاری‌های فنی فائو (TCP) و همکاری شش کشور جمهوری اسلامی ایران، عراق، کویت، چین، مغولستان و الجزایر با هدف سازگاری و کنترل آثار زیانبار گرد و غبار بر تولیدات کشاورزی در سه کانون مهم گرد و غبار در خاورمیانه، شمال چین و شمال آفریقا (منطقه منا) به زودی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تدوین یک برنامه جامع اجرایی بین منطقه‌ای و شناسایی منابع بین المللی و ملی لازم برای اجرای این برنامه در دستور کار این طرح قرار دارد گفت: سند همکاری ایران با فائو در آینده نزدیک در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان نهاد مرجع ملی امضا خواهد شد.

 سرافرازی افزود: زیان‌های اقتصادی ناشی از هر توفان ماسه و گرد و غبار می‌تواند به صدها میلیون دلار برسد.

کد خبر: ۴۱٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha