۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
پرونده تخلف ماسکهای قاچاق از مرز یک میلیارد ریال عبور کرد
رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق صمت فارس:

پرونده تخلف ماسکهای قاچاق از مرز یک میلیارد ریال عبور کرد

شیراز- رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس از کشف ۷۰ هزار ماسک قاچاق و تاریخ مصرف گذشته به ارزش یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، حمید زارع گفت: پیرو گزارشات قبلی این سازمان در خصوص جلوگیری از عرضه ماسکهای قاچاق و تاریخ مصرف گذشته، بازرسان این سازمان موفق شدند طی روزهای اخیر بیش از ۷۰ هزار ماسک قاچاق را از هشت واحد عرضه کننده به ارزش یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال کشف و ضبط کنند.

وی به تشریح ۷۰ هزار ماسک قاچاق پرداخت و گفت: ۴۰ هزار ماسک قاچاق از یکی از عاملین عمده توزیع در شیراز کشف شد که برای وی پرونده تخلف به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

به گفته زارع در یکی دیگر از بازرسی ها بیش از ۲۳ هزار ماسک قاچاق از یکی دیگر از عاملین عمده توزیع کشف و برای وی نیز پرونده تخلف به ارزش ۴۶۳ میلیون ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی فارس ارسال شد.

به گفته رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس هیچ یک از عاملین عمده توزیع ماسک مدارک و مستندات مبنی بر واردات قانونی نداشته و بنابراین اقلام صورتجلسه و ضبط شده است.

زارع تاکید کرد: مبارزه با عرضه ماسک های قاچاق کماکان ادامه دارد و اجازه نمی دهیم افراد سودجو سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود واحدهای عرضه کننده ماسک با هدف حمایت از تولید داخلی به خرید ماسک از تولیدکنندگان این کالا در استان بپردازند زیرا این تولیدکنندگان بودند که طی ماههای اخیر توانستند علاوه بر جبران کمبود ماسک استان، به ایجاد اشتغال نیز اقدام کنند.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس ضمن تاکید بر تماس مصرف کنندگان برای هر گونه تخلف اقتصادی، از مردم خواست در صورت مشاهده مراکزی که کالا در آن به صورت عمده نگهداری می شود به ویژه در منازل مسکونی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان اطلاع تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر: ۴۱٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha