۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
ثبت سفارش بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودروی سنگین
معاون صنایع حمل و نقل ایدرو خبر داد :

ثبت سفارش بیش از ۴۲ هزار دستگاه خودروی سنگین

معاون توسعه صنایع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ثبت سفارش ۴۲ هزار و ۳۴۱ دستگاه انواع خودرو سنگین به ارزش یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون یورو در چارچوب طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، بهزاد اعتمادی در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، گفت: برای ۲۵ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودروی سنگین «مسدودی ارزی» از طریق منابع صندوق توسعه ملی اخذ شده است.

معاون حمل و نقل ایدرو با اشاره به مشارکت ۱۷ خودروساز داخلی در اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل تجاری ابزار امیدواری کرد : با استفاده حداکثری از توانمندی شرکت های قطعه ساز داخلی بتوانیم در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی اجرای این طرح را به پیش ببریم.

براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار است ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع ناوگان تجاری شامل اتوبوس درون شهری، اتوبوس برون شهری، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی بوس در مدت سه سال نوسازی شود و ایدرو مدیریت اجرایی طرح نوسازی ناوگان تجاری را عهده دار است.

منابع ارزی مورد نیاز این طرح از طریق صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها (طی مدت زمان کارکرد خودروی موضوع طرح و پیمایش پیش بینی شده) حاصل خواهد شد.

بخشی از منابع ریالی مورد نیاز طرح از طریق شبکه بانکی به صورت تسهیلات ۶۰ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و آورده نقدی متقاضیان در مرحله ثبت نام ۲۰ درصد ارزش خودرو است.

کد خبر: ۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha