۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
منابع اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی نیاز ۱۰ سال آینده آنها را تامین می کند
عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس:

منابع اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی نیاز ۱۰ سال آینده آنها را تامین می کند

بدری، عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس، با انتقاد از اینکه صندوق‌های بازنشستگی به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند تاکیدکرد که این صندوق‌ها از منابع اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در مورد اعتراض کارگران بازنشسته مبنی بر اینکه حقوق آنها حتی بعد از همسان‌سازی هم پاسخگوی نیازهای زندگیشان نیست، گفت: ما پیش از این در فراکسیون کارگری نشستی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم و بر اساس گزارشی که ارائه داد، قرار بود از اول مردادماه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا شود که باید این مورد توسط این فراکسیون راستی‌آزمایی شود.

همسان‌سازی حقوق تغییر محسوسی در حقوق کارگران بازنشسته ایجاد نمی‌کند
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اقشار مختلف بازنشسته کارگری که یا با بیش از ۱۰ سال بازخرید شده‌اند و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند یا به دلیل ازکار افتادگی از مزایای این بخش بهره‌مند می‌شوند حتی با همسان‌سازی هم حقوق کمی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: البته تمام کارگران به این دلیل که نسبت به سایر بازنشستگان از پایه حقوق محدودی برخوردار هستند حتی با همسان‌سازی هم تغییر محسوسی در دریافتی آنها ایجاد نشده و با وجود شرایط اقتصادی کنونی حقوقشان پاسخگوی نیازهای زندگی آنها نیست.

وزارت تعاون باید برای ارتقا حقوق کارگران بازنشسته تدبیری بیندیشد
بدری اظهار کرد: اغلب اینطور تصور می‌کنند که بازنشستگان مخارج کمتری نسبت به سایر افراد جامعه دارند و این در حالی است که به دلیل داشتن عروس، داماد و نوه هزینه‌های زندگی آنها بیشتر است، بنابراین لازم است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقا وضعیت حقوق این قشر تدبیری بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون منابع اقتصادی مطلوبی در اختیار صندوق‌های بازنشستگی اعم از تامین اجتماعی و کشوری وجود دارد، اما سوءمدیریت باعث شده است که حق و حقوق بازنشستگان به نحو مطلوب پرداخت نشود، چرا که معمولا این صندوق‌ها به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل شده‌اند که به صورت ابزاری از آنها استفاده می‌کنند و در نهایت به بازنشستگان ضرر می‌رسد.

اجحاف در حق کارگران بازنشسته حق‌الناسی بر گردن مسئولان
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مسئولان باید به این نکته توجه کنند که در صندوق‌های بازنشستگی به گونه‌ای عمل نشود که در حق این قشر اجحاف شود، چرا که حقوق این افراد حق‌الناس بوده و باید در قبال هر نوع بی‌عدالتی که در حقشان می‌کنند هم در این دنیا و هم آخرت پاسخگو باشند.

عضو هیات رییسه فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر منابع اقتصادی صندوق‌های بازنشستگی به طرز بهینه مدیریت شده و از آنها سوءاستفاده نشود، می‌توانند تا ۱۰ سال آینده منبع درآمدی خوبی برای بازنشستگان باشند به گونه‌ای که این قشر با مشکلات معیشتی مواجه نشوند.

کد خبر: ۴۱٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha