۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
۴۰۰ میلیون تن به ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان افزوده می شود
رئیس صمت سیستان و بلوچستان:

۴۰۰ میلیون تن به ذخایر معدنی سیستان و بلوچستان افزوده می شود

زاهدان- شهرکی، رئیس صمت سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ذخایر معدنی شناسایی شده این استان حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده‌های معدنی جدید به زودی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده می‌شود.

داوود شهرکی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: هم اکنون ذخایر معدنی شناسایی شده در استان سیستان و بلوچستان حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن است که با پایان عملیات اکتشاف در یکی از محدوده‌های معدنی جدید به زودی بیش از ۴۰۰ میلیون تن به این ذخایر افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محدوده اکتشافی «جنگجا» در محدوده شهرستان نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، افزود: برای اولین بار در سال ۸۶ و پس از آن در ۹۰ توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت از محل اعتبارات استانی مطالعات فاز شناسایی و پی جویی در این محدوده معدنی آغاز و نتیجه مطالعات منجر به شناسایی محدوده های امید بخش شد.

رئیس صمت سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات فاز شناسایی، پی جویی و اکتشاف عمومی در محدوده «جنگجا» به پایان رسیده است و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران هم اکنون در حال اکتشاف تفصیلی است که تاکنون به میزان ۴۲ هزار متر عملیات حفاری در این محدوده انجام گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه ذخیره مس شناسایی شده در این محدوده تا کنون ۴۰۰ میلیون تن برآورد شده است، تصریح کرد: احتمال افزایش این ذخیره پس از تکمیل اکتشاف نیز وجود دارد.

شهرکی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان روی کمربند فلزی و معدنی جهان قرار گرفته و با داشتن ذخایر مس، کرومیت، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و کانسارهای غیر فلزی، دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری در بخش معدن است.

کد خبر: ۴۱٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha