۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
احداث سد مراش ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

احداث سد مراش ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان به احداث سد مراش اشاره کرد و گفت: این سد ۶۵.۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حجم مخزن سد ۴۱ میلیون متر مکعب است.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت سدهای در دست احداث شرکت آب منطقه ای  استان زنجان اشاره کرد و گفت: سد بلوبین با پیشرفت فیزیکی ۶۱.۹ درصد در دست احداث است.

وی با بیان اینکه زنجان در بحث سدسازی جزو استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: مطالعات سد بلوبین در شهرستان ایجرود از سال ۸۵ و عملیات اجرایی بدنه سد هم از سال ۹۲ آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: این سد علاوه بر تامین آب‌شرب و صنعت شهرستان ایجرود، آب کشاورزی اراضی پایین‌ دست سد را نیز تامین خواهد کرد.

افشاری تاکید کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، دارای ارتفاع از بستر رودخانه ۵۷ متر، حجم کل مخزن سد ۵۴ میلیون مترمکعب طول تاج ۳۲۰ متر و عرض تاج آن ۱۲ متر است.

وی همچنین به احداث سد مراش اشاره کرد و یادآور شد: این سد ۶۵.۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه سد مراش آب آشامیدنی شهرهای ماهنشان و دندی را تامین خواهد کرد، ابراز داشت: از سال ۸۵ مطالعات احداث این سد آغاز شده است.

افشاری گفت: حجم مخزن سد مراش ۴۱ میلیون متر مکعب است که از این میزان سالانه بیش از چهار میلیون متر مکعب برای شرب و ۵.۲ میلیون متر مکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است. 

وی  با بیان اینکه در صورت تخصیص به موقع اعتبارات طرح سد مراش تا سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با بهره برداری این سد بحران آب در شهرستان ماهنشان رفع  می شود.

کد خبر: ۴۱٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha