۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
۳ درصد علوفه کشور در استان همدان تولید می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان:

۳ درصد علوفه کشور در استان همدان تولید می شود

همدان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بابیاناینکه ۳ درصد علوفه کشور در استان همدان تولید می شود، گفت: یک هزار و ۵۶۸ گونه گیاهی در مراتع استان همدان رشد می کند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان؛ اسفندیار خزایی گفت: استان همدان دارای ۸۲۲ هزار هکتار مرتع است که این وسعت معادل یک درصد از مراتع کشور است.

وی با بیان اینکه در مراتع استان همدان سه درصد علوفه کشور تولید می شود، گفت: به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی همدان از استان‌های جنگلی نیست اما طی سال گذشته و امسال بیش از دو هزار هکتار جنگل کاری در استان همدان صورت گرفته که در نوع خود بی نظیر است.

وی گفت: با این حجم عملیات توسعه‌ای جنگل، وسعت جنگل‌ها، ذخیره گاه‌های جنگلی و جنگل‌های دست کاشت استان همدان به بیش از ۴۶ هزار و ۷۵۷ هکتار رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: در مراتع استان همدان یک هزار و ۵۶۸ گونه گیاهی رشد می‌کنند که ۳۰۰ نوع آن گیاهان دارویی و ۲۲ گونه از آن مختص مراتع استان همدان است.

خزایی بیان کرد: کنترل آب‌های سطحی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، حفظ آب و خاک، تولید علوفه دام، تولید فرآورده‌های صنعتی و دارویی و تولید چوب از اثرات و اهمیت زیست محیطی‌های منابع طبیعی است.

کد خبر: ۴۱٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha