۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
نرخ خرید تضمینی گندم ۱۰ درصد پایین تر از قیمت تمام شده گندم وارداتی تعیین شود
رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران:

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۰ درصد پایین تر از قیمت تمام شده گندم وارداتی تعیین شود

تبریز- رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۰ درصد پایین تر از قیمت تمام شده گندم وارداتی در مبادی ورودی کشور با نرخ ارز واقعی تعیین کند.

عطاءالله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار بازار در خصوص نامه سرگشاده بنیاد ملی گندمکاران ایران به رئیس جمهور گفت: در این نامه در مورد قیمت خرید تضمینی گندم مطالبی ذکر شده است و پیشنهاد این تشکل و کشاورزان این بود که شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را ۱۰ درصد پایین تر از قیمت تمام شده گندم وارداتی در مبادی ورودی کشور با نرخ ارز واقعی اعلام کند.

وی ادامه داد: ما در ۳۰ سال گذشته درخصوص قیمت گذاری واقعی گندم در خرید تضمینی دچار یک اشتباه اساسی و پایه ای شده ایم که اختلافات فعلی هم در امر قیمت گندم ناشی از این اشتباه تاریخی است.

هاشمی ابراز داشت: تعیین درست نرخ گندم هم به صلاح منافع ملی بوده و هم ضامن استقلال، عزت و اقتدار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و آشفتگی خواب خوش بداندیشان و دشمنان این مرزوبوم را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: تبلیغات و سیبل جناح کج اندیش بیگانگان روی مسائل  اقتصادی خصوصا گندم است که اثرگذاری اش در عرصه بین المللی و ضربه سیاسی و تبلیغاتی اش کمتر از برنامه هسته ای و موشکی نیست و دشمنان خارجی دنبال فرصتی هستند که کاهش تولید گندم و ازبین رفتن خودکفایی این محصول استراتژیک و مقدس را به پای اثرگذاری تحریم ها بنویسند و چند صباحی دلخوش باشند ولی با پایمردی کشاورزان گندمکار و توجه ویژه رئیس جمهور و شورای اقتصاد هرگز نخواهند توانست دلخوش باشند.

هاشمی گفت: ائتلاف ضد ایرانی به رهبری آمریکا و ترامپ می خواهند در عرصه اقتصادی و محصولات غذایی و نیاز کشور به واردات عمده گندم در سال آینده اعلام کنند که ایران در اثر تحریم ها مجبور به واردات عمده گندم از خارج کشور شد که با اصلاح قیمت خرید گندم می توان شاهد افزایش تولید این محصول مهم و استراتژیک شد.

کد خبر: ۴۱٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha