۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
جزئیات طرح ۲ فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصویب شد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی:

جزئیات طرح ۲ فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی تصویب شد

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: جزئیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در جلسه امروز بررسی و تصویب شد و در دستور کار سه‌شنبه صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوع خود گفت: طرح دو فوریتی اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی که امروز صبح در صحن علنی تصویب شده بود، با حضور نماینده شورای نگهبان، وزارت جهاد کشاورزی و اتاق تعاون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: جزئیات این طرح بعد از بحث و بررسی و اصلاحات لازم تصویب و قرار شد، روز سه‌شنبه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد، براساس این طرح قیمت تضمینی گندم در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با استناد به همین قانون تعیین خواهد شد.

تصویب اعمال ماده ۲۳۴ درباره قانون تمرکز اختیارات واگذار شده وزارت جهاد به صمت
ساداتی‌نژاد اظهار کرد: در ادامه نشست اعمال ماده ۲۳۴ درباره قانون تمرکز اختیارات واگذار شده وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت، بررسی شد و بعد از رای گیری اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به عودت این اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی تصویب شد که در صحن قرائت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه دولت در زمینه اجرای قانون تمرکز اختیارات واگذار شده وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت به وظایف خود عمل نکرده است، گفت: در زمان تصویب این قانون در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا شروطی برای وزارت صمت قید شد که باید براساس آن، این وزارتخانه نقشه راهی را برای تنظیم بازار تعیین می‌کرد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت این شروط را رعایت نکرده و طی این یکسالی که اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به این وزارتخانه داده شده، ما عملا شاهد یک آشفتگی در محصولات غذایی و کشاورزی هستیم.

کد خبر: ۴۱٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha