۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند

بوشهر- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: برای تسریع در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری بعدازظهر شنبه در نشست ستاد اقتصاد رونق تولید و اقتصاد دانش‌بنیان استان بوشهر در عسلویه اظهار داشت: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز این معاونت از این فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی فعالیت تحقیقاتی در حوزه نفت و گاز بیان کرد: این نقص بر ما وارد است که در حوزه علم و فناوری صنعت نفت و گاز کمتر توجه شده که باید آن جبران کنیم.

ستاری گفت: برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت نفت و گاز باید فعالیت‌های تحقیقی خود را برون‌سپاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اضافه کرد: منطقه پارس جنوبی نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه علمی، تولیدی و صنعتی است و توسعه عسلویه و پارس جنوبی افتخاری برای کشور و نظام اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: مشکل فعالیت‌های پژوهشی، پول و اعتبار مالی نیست و پژوهش به صدقه دادن کسی نیاز ندارد بلکه باید در اهمیت پژوهش‌کارهای بیشتری انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بابیان اینکه در صنعت طراحی و ماشین‌سازی صورت می‌گیرد گفت: برای اجرای صنعت در عرصه‌های موردنظر باید دانش آن وجود داشته باشد.

ستاری فناوری را خریدنی ندانست و افزود: اینکه گفته می‌شود فناوری را بخریم زاییده عقل اقتصاد نفتی است چراکه فناوری یادگرفتنی و فراگیری دانش و علم و تبدیل علم به ثروت است.

وی بیان کرد: فعالیت دانشگاه تولید محصول نیست، هیچ دانشگاهی محصول از جمله دارو یا موتور الکتریکی تولید نمی‌کند بلکه این فعالیت‌ها بر عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور محصول را نتیجه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند و محصولی از آن تولید و عرضه می‌شود.

کد خبر: ۴٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha