۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
رشد سالانه ۷.۱۰ درصدی صنعت طیور خاورمیانه تا ۵ سال آینده
تحلیل روند بازار گوشت مرغ در خاورمیانه تا سال ۲۰۲۵

رشد سالانه ۷.۱۰ درصدی صنعت طیور خاورمیانه تا ۵ سال آینده

کارشناسان جهانی صنعت طیور معتقدند در حالی که انتظار می رود تا ۵ سال آینده بازار گوشت مرغ منطقه خاورمیانه وابسته به واردات باقی بماند، همچنین پیش بینی می کنند بازار طیور این منطقه سالانه رشدی ۷.۱۰ درصدی داشته باشد.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس تجزیه و تحلیلی که در مورد بخش طیور خاورمیانه و از طریق کانالهای مصرفی از قبیل «هتل ها، رستوران ها، پذیرایی و تجارت مدرن شامل سوپرمارکت ها و هایپر مارکت ها در ۱۰ کشو «امارات متحده عربی، عربستان سعودی، قطر، کویت، عمان، بحرین، مصر، عراق و اردن» انجام شده است،  پیش بینی می شود بازار طیور خاورمیانه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ نرخ رشدی  سالانه معادل ۷.۱۰% را تجربه کند.
بر اساس داده های این گزارش، انتظار می رود بازار گوشت مرغ در سراسر منطقه خاورمیانه وابسته به واردات باقی بماند، زیرا شرایط آب و هوایی همراه با دسترسی کمتر به زمین های قابل کشت نهاده ها مانع رشد گسترش می شود.
با این حال، بخش تحقیق و توسعه از نظر تقویت ژنتیک طیور به صورت درون خطی است و پس از دستیابی، برخی کشورهای خاص ممکن است به اندازه کافی گوشت مرغ تولید و نیاز داخلی را تامین کنند.

همچنین بر اساس پیش بینی های انجام شده، انتظار می رود مرغ گوشتی زنده به دلیل تازگی گوشت و گوشت مرغ منجمد شده به دلیل ماندگاری بیشتر کماکان بیشترین محبوبیت را در بین مصرف کنندگان این منطقه  داشته باشد.

پیش بینی می شود تقاضای روز افزون برای گوشت طیور، از جمله محصولاتی مانند ژامبون فرآوری شده و سوسیس، نفوذ قابل توجهی در بخش خدمات غذایی به خصوص در بخش رستوران های فست فودی داشته باشد

از سوی دیگر انتظار می رود که گوشت طیور زنده به طور عمده به عنوان یک غذای خانگی به سبک های عربی و هندی  در منطقه خاورمیانه مصرف شود.

تقاضای رو به رشد طیور در بخش خدمات غذایی منطقه خاورمیانه
بر اساس این گزارش، بخش مواد غذایی در بیشتر زمینه های بین المللی برجسته بوده و شاهد استقبال گسترده از سوی مصرف کنندگان خاورمیانه بوده است.
در واقع بخش خدمات غذایی به عنوان یکی از امیدوار کننده ترین و پررونق ترین بخشهای خاورمیانه ظاهر شده است و طی سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است که این رویه روند رو به رشد پایدار در آینده را نشان می دهد.
از سوی دیگر پیش بینی می شود تقاضای روز افزون برای گوشت طیور، از جمله محصولاتی مانند ژامبون فرآوری شده و سوسیس، نفوذ قابل توجهی در بخش خدمات غذایی به خصوص در بخش فست فودی ها داشته باشد.
در این گزارش همچنین آمده است انتظار می رود با شروع یکسری جشنهای آیینی در منطقه خاورمیانه استفاده از گوشت قرمز و فراورده های مرتبط با آن افزایش یابد با این وجود باز هم پیش بینی شده با استناد به روند دریافت منظم پروتئین و محصولات موجود در قفسه های خرده فروشی و همچنین با توجه به منوی رستورانهای منطقه، گوشت مرغ کماکان یکی از بهترین انتخاب ها در بین مصرف کنندگان باشد.

کد خبر: ۴۱٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha