۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
۵۰ درصد فروشندگان لوازم خانگی خارجی شناسه کالا دریافت کردند
در گفتگو با بازار عنوان شد

۵۰ درصد فروشندگان لوازم خانگی خارجی شناسه کالا دریافت کردند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی از اخذ شناسه کالا توسط ۵۰ درصد از عرضه کنندگان اجناس خارجی خبرداد و گفت: طرح اخذ شناسه کالا برای خانگی از چهارشنبه هفته جاری(۱۶ بهمن ماه) اجرایی می شود.

سید مرتضی میری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: به منظور تمدید زمان اجرای طرح اخذ شناسه کالا برای لوازم خانگی مذاکراتی با اتاق اصناف ایران داشتیم تا اجرای این طرح با هدف مشارکت حداکثری صنوف به تعویق بیفتد اما مسئولان اتاق اصناف ایران با این امر موافقت نکردند.

وی افزود: برای اجرای طرح شناسه کالا در صنف لوازم خانگی بیش از ۸۰ درصد تولیدکنندگان لواز م خانگی ایرانی مشارکت کرده اند و ۵۰ درصد از عرضه کنندگان لوازم خانگی خارجی نیز نسبت به اخذ شناسه اقدام کرده اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تصریح کرد:خرده فروشانی که تعداد محدودی لوازم خانگی خارجی دارند باید شماره سریال اجناس خود را به اتحادیه اعلام کنند تا در سامانه درج شوند و تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ اجناس خود را به فروش برسانند تا بدین ترتیب اجناس آنها در زمره کالای قاچاق قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از این مدیرکل دفتر صنایع فلزی وزارت صمت اعلام کرده بود که قرار است طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی از 15 دی ماه سالجاری اجرایی شود اما به دلیل عدم آمادگی اصناف برای اجرای طرح زمان آن به 15 بهمن ماه سالجاری موکول شد.

کد خبر: ۴٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha