۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
ذخیره معدن مس سونگون به ۱.۶ میلیارد تن افزایش یافت
نماینده ورزقان در مجلس:

ذخیره معدن مس سونگون به ۱.۶ میلیارد تن افزایش یافت

تبریز- نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با اکتشافات جدید ذخیره معدن مس سونگون تاکنون به ۱.۶ میلیارد تن مس افزایش یافته است و سونگون به جایگاه بزرگ ترین و غنی ترین معدن مس کشور ارتقا یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، اللهوردی دهقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  البته این رقم نیز نهایی نیست و این حد از ذخیره در عمق یکهزار و ۱۰۰ متری به دست آمده است؛ معدن سونگون از حدود ۳۰۰ متری به ذخایر مس می رسد.

وی با بیان اینکه درجه خلوص معدن در محدوده فعلی در حال استخراج هفت دهم درصد است، گفت: این رقم در عمق پایین تر افزایش می یابد و به یک درصد می رسد که خبر خوشی در ارتباط با تولید معدن مس سونگون در سال های آینده است.

وی با اشاره به اینکه سرنگون اکنون بزرگ ترین معدن مس کشور است، ادامه داد: معدن در حال توسعه است، اکتشافات ادامه داد و ممکن است در دهه های آینده در زیرزمین نیز عملیات استخراج انجام گیرد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: نتیجه پیگیری ها از وزارت صنایع و معدن از سال ۱۳۹۲ این بوده که ذخیره قطعی معدن مس سونگون از ۴۰۰ میلیون تن در آن سال ها به ۱.۶ میلیارد تن در زمان حاضر رسیده است.

وی با بیان اینکه به طور قطع حجم ذخایر معدنی مس سونگون از این هم بالاتر است، اضافه کرد: مطمئن هستم که ادامه اکتشافات می تواند ذخیره معدن را به بیش از دو میلیارد تن برساند.

وی توضیح داد: وجود این حجم از ذخایر در معدن مس سونگون، برنامه ریزی بلندمت برای بهره گیری حداکثری از آن در راستای توسعه شهرستان ورزقان و استان آذربایجان شرقی با اولویت اشتغالزایی و رونق صنعتی را دوچندان می کند.

کد خبر: ۴۱٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha