۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
چرخه جدیدی از خوداتکایی را سازماندهی می‌کنیم/هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم وصل می‌شود
وزیر نیرو:

چرخه جدیدی از خوداتکایی را سازماندهی می‌کنیم/هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم وصل می‌شود

وزیر نیرو با بیان این که این وزارتخانه به برکت انقلاب اسلامی توانسته کارنامه بسیار درخشانی داشته باشد، از بهره برداری مجموع ۲۲۷ طرح در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تا پایان امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، «رضا اردکانیان» اظهار داشت: آنچه ما داریم به برکت خون شهدا و همه کسانی است که در این ۴۱ سال مردانه ایستادند. البته هنر بزرگ متعلق به امام بود که در آن سال ها از همه این «من» ‌های پراکنده، «ما» ساخت و زورگوریان دنیا را تسلیم کرد.

وی افزود: امیدوارم از فرصت های پیش رو به‌ویژه از انتخاباتی که در کمتر از سه هفته دیگر برگزار می شود، مردم یک بار دیگر، «ما» ی متحد را به دنیا نشان دهند و راه برای پیشرفت های کشور هموارتر شود.

اردکانیان با اشاره به سال‌های آبی ۹۶ – ۹۷ و ۹۷ – ۹۸ که به ترتیب خشک ترین و یکی از پرآب ترین سال ها در ۵ دهه اخیر بود خاطرنشان کرد: مهم این است که توانستیم در ماه های پشت سر گذاشته ۱۳۳ طرح بزرگ را در ۲۲ استان کشور با سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح کنیم.

وی افزود: این حرکت هر هفته ادامه دارد و هفته جاری در آغاز دهه فجر در استان ایلام خواهیم بود که در آن طرح‌هایی با سرمایه‌گذاری افزون بر ۱۱۱۰ میلیارد تومان بهره برداری می شود.

وزیر نیرو از جمله این طرح ها به بهره برداری کانال انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی «فکه» به وسعت ۵۲ هزار هکتار و آبگیری سد مخزنی «شهدای ایلام» اشاره کرد.

اردکانیان ادامه داد: انشاءالله تا پایان امسال همه ۲۲۷ طرح بزرگ را با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد تا به خود و هموطنان نشان دهیم در شرایط تحریم و محدودیت ها هم چرخ های توسعه کشور با توجه به نقش زیرساختی آب و انرژی در حال حرکت است و دنیا ببیند با وجود تحریم‌ها و همانند دوران جنگ تحمیلی، چرخه جدیدی از خوداتکایی را در کشور سازماندهی می کنیم.

وی درباره حوادث اخیر ناشی از سیلاب در کشور بویژه در جنوب شرق کشور گفت: تلاش شد بعد از این همه حادثه غیر مترقبه و حوادث طبیعی مانند سیل زلزله و طوفان که در همه جای دنیا آسیب‌های خود را دارد و خواهد داشت ما هم در شرایط یکسانی به سر ببریم.

اردکانیان گفت: سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سیل های پیشین بزرگتر و بیشتر بود. مجموع بارشی که در سال آبی فعلی در این منطقه داشتیم حتی از سال آبی گذشته هم تا ۴۵ برابر بیشتر بود. با وقوع چنین سیلاب وسیعی بر خلاف دفعات قبل تلفات جانی نداشتیم که ناشی از همراهی و همکاری خوب مردم بود.

وی افزود: بخشی از خسارات مادی ناشی از سیلاب اجتناب ناپذیر بود اما در بخش دیگر در مدت یک هفته برق ۸۸۷ روستا که به دلیل سیلاب و یا از ناحیه خود وزارت نیرو برای پیشگیری از خطرات ناشی از آبگرفتگی و برق گرفتگی، قطع شده بود، وارد مدار شد. روستاهای آسیب دیده از نظر آب آشامیدنی هم به مرور وارد مدار شدند.

اردکانیان خاطرنشان کرد: همچنین ضمن بهره برداری از بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی در استان سیستان و بلوچستان با وسعت ۲۱۶ روستای پراکنده، عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۲۶ روستای دیگر هم آغاز شد.

 وی همچنین گفت: هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار وصل و سعی می شود تا پایان دولت دوازدهم جمعیت هموطنان روستایی که از شبکه آب سالم و پایدار برخوردار می شوند به حدود ۱۰ میلیون نفر برسد.

اردکانیان گفت: هر سال به طور متوسط یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از این مزیت برخوردار می شوند و این شاخص بسیار ارزنده ای است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح دنیا به‌ویژه کشورهای در حال توسعه این شاخص بهره مندی از حیث آب و برق و خدمات بهداشتی پایه در مناطق روستایی شاخص بسیار ارزنده و افتخار آمیزی است.

کد خبر: ۴٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha