۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
بازگشت اعتماد سهامداران با تصمیم شورای عالی بورس
مدیرعامل بورس تهران عنوان کرد

بازگشت اعتماد سهامداران با تصمیم شورای عالی بورس

صحرایی، مدیرعامل بورس تهران گفت: تصمیم شورای عالی بورس شامل فروش اوراق اختیار فروش تبعی، فعال کردن بازار گردان‌ها و اسناد خزانه، باعث اعتماد سازی سهامداران شد.

به گزارش بازار، علی صحرایی، درباره تاثیر مصوبات شورای عالی بورس افزود: مصوبات شورای عالی بورس درباره انتشار اوراق تبعی، اسناد خزانه و بازار گردان‌ها باعث شد امروز در بورس تهران ۸ هزار میلیارد تومان معامله رقم بخورد.

وی ادامه داد: با توجه به اصلاح قیمت‌ها و روند مثبت بازار، حقیقی‌ها قیمت سهام را ارزنده دیدند و امروز میزان خرید سهام حقیقی‌ها در بازار ۸۷ درصد و میزان فروش ۷۸ درصد بود.

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی بورس باعث افزایش اعتماد سهامداران شده است گفت: ۳ ابزار اوراق تبعی، اسناد خزانه و بازارگردان‌ها تاثیر خوبی در بازار سرمایه گذاشته است.

وی افزود: در ابزار اختیار فروش تبعی، سهام بیمه می‌شود و سهامدار می‌تواند تا پایان سال، سودی به میزان سپرده بانکی دریافت کند و اگر شرکت افزایش قیمت داشت از سود شرکت بهره‌مند شوند.

صحرایی درباره بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: بازار گردانی در گذشته نیز در بازار وجود داشت، اما اکنون نسبت به گذشته بیشتر شده است و شرکت‌ها ملزم شدند تا نقد شوندگی سهام خود را در بازار تضمین کنند.

صحرایی اضافه کرد: بکارگیری از سهام خزانه نیز از جمله ابزار تاثیر گذار در بازار است بطوریکه برای انتشار آن ناشران از قبل اعلام می‌کند بعد اقدام به انتشار می‌کنند و سهامدار این اوراق را خریداری و متناسب با شرایط بازار اقدام به فروش می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه باعث تورم می‌شود؟ گفت: طبق مواد ۱۶ و ۱۷ آیین نامه رفع موانع تولید، بانک‌ها مجاز به تامین سرمایه در بازار سرمایه نبودند با مصوبه جدید شورای عالی بورس، بانک‌ها می‌توانند بنا بر تشخیص خود در بازار بورس سرمایه گذاری کنند و تاثیر تورمی در بازار ندارد.

کد خبر: ۴۱٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha