۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
گوشت گوسفندی ارزان هم مشتری ندارد
در گفتگو با بازار عنوان شد

گوشت گوسفندی ارزان هم مشتری ندارد

ملکی؛ رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی نسبت به ماه های گذشته اندکی ارزانتر شده است ولی همچنان خریداری ندارد.

علی اصغر ملکی در گفتگو با بازار اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در واحدهای صنفی به کیلویی بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ماه های گذشته کاهش بین پنج تا هشت هزار تومانی را نشان می دهد اما با این حال خریداری برای گوشت گوسفند در بازار نداریم.
وی با بیان اینکه رکود سنگینی بر بازار تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی حاکم شده است، گفت: کاهش قدرت خرید مردم از یک سو و ایجاد وقفه در فعالیت رستوران ها، هتل ها و تالارها به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شده تا میزان مصرف گوشت در این بخش نیز به  حداقل برسد به همین دلیل فعالان صنف تهیه و توزیع گوشت گوسفندی رکود بسیار شدیدی را تجربه می کنند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم نیز به رکود بازار تهیه و توزیع کنندگان گوشت گرم گوسفندی آسیب های بسیار زیادی وارد کرده است. باتوجه به اینکه مردم توان خرید گوشت ندارند ولی در ماه محرم همان میزان خرید حداقلی نیز به صفر نزدیک شد.  

کاهش فروش گوشت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم
ملکی درباره تشدید کاهش فروش گوشت گوسفندی در ماه شهریور خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم همان میزان حداقلی گوشت مصرفی خانوار را از طریق نذوراتی که در ایام ماه محرم توزیع شد، تامین کردند و همین امر موجب شد تا فروش بسیاری از واحدهای تهیه و توزیع کننده گوشت گرم گاسفندی به شدت کاهش یافته و به صفر نزدیک شود. البته اکنون که ماه شهریور ماه رو به اتمام است این رکود سنگین حاکم بر بازار ادامه دارد و گمان می کنیم همچنان نذورات  توزیع شده محل تامین نیاز خانوارها به گوشت هستند.
این مسئول صنفی درباره تبعات شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی بر فعالیت صنف تهیه و توزیع کنندگان گوشت گوسفندی گفت: عوامل یاد شده موجب شده تا برخی از فعالان این صنف تغییر شغل داده و از ادامه فعالیت در این رسته صنفی دست بکشند.
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تصریح کرد: هر چند شیوع ویروس کرونا فعالیت در این رسته شغلی را بسیار سخت تر کرده است اما برای عبور فعالان صنفی از این معضلات از سوی دولت و اتاق اصناف ایران هیچ اقدام حمایتی صورت نگرفته است و کماکان فعالان صنفی برای سر پا ماندن تلاش می کنند.

کد خبر: ۴۰٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha