۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
واکسن بیمه‌ای بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از کرونا طراحی شد
رییس کل بیمه مرکزی:

واکسن بیمه‌ای بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از کرونا طراحی شد

سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی گفت: صنعت بیمه کشور با طراحی محصول جدید، ریسک‌های ناشی از توقف کسب و کارهای ناشی از اپیدمی را پوشش داده و به نوعی زیان‌های بخش اشتغال و کسب و کار را جبران می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در آیین رونمایی از بیمه نامه «توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی و پاندمی» با بیان این مطلب گفت: ماهیت بیمه ها در دنیا، شناسایی ریسک ها و مدیریت آنهاست و از این طریق باعث ایجاد آرامش و اطمینان در سطح جامعه می شوند.

غلامرضا سلیمانی با تشریح اقدامات بعمل آمده ازطرف صنعت بیمه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور از «پوشش هزینه های این بیماری توسط دارندگان بیمه نامه های تکمیلی درمان»، «تمدید بیمه نامه های شخص ثالث تا ۱۵ اردیبهشت۹۹ بدون دریافت حق بیمه»، «پرداخت ۶۶۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بابت عوارض ۱۰ درصدی بیمه نامه ها» به عنوان بخشی از این اقدامات نام برد و گفت : در حال حاضرحدود ۲۵ میلیون نفر از افراد دارای بیمه نامه های تکمیلی درمان هستندکه امیداواریم این میزان در سال های آینده بیشتر شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: علیرغم اینکه صنعت بیمه کشور با حدود ۸۰ هزار نمایندگی برای کنترل این ویروس کمک های بزرگی چه بصورت شخصی و چه به صورت سازمانی انجام داده است، اما وظیفه خود می دید که برای کمک به برخی از کسب و کارهایی که در جریان شیوع این بیماری و بیماریهای مشابه دچار خسارت و آسیب می شوند، نیز به فکر تهیه محصول جدید باشد براین اساس این بیمه نامه طراحی و عرضه شده است.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که در سال جهش تولید این محصول می تواند به رونق کسب و کارهای بعضا تعطیل شده نیز کمک کند گفت: در این بیمه نامه پیچیده که شرکت بیمه تعاون با همفکری بیمه مرکزی طراحی کرده است، بیش از ۷۰ نوع شغل و کسب و کار شناسایی شده که چنانچه بر اثر بروز بیماری هایی مثل کرونا با تعطیلی و یا کاهش درآمد مواجه شوند، می توانند از مزایای آن بهره مندشوند.

این بیمه نامه در فاز اول برای ۶۰ روز پیش بینی شده و امیدواریم که شرکت بیمه تعاون و یا هرشرکت بیمه ای بتواند با تهیه و طراحی محصولات جدید به همه مردم جامعه خدمت ارایه نمایند و بنا به مقررات بیمه ای در راستای مالکیت معنوی از مزایای انحصاری آن نیز در مدت زمان مشخص استفاده نماید.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اینگونه بیمه نامه ها، پیچیدگی های محاسباتی خاص دارند و نمی توان از بودجه های دولتی نیز استفاده کرد، گفت: این کار ارزشمند بیمه ای با استفاده از سرمایه های خرد در راستای کمک به آحاد جامعه برای انجام کارهای بزرگ طراحی شده که در این زمینه باید ازهمکاری شرکت بیمه تعاون و همکاران بیمه مرکزی برای رسیدگی سریع، نگاه مثبت و جسارت و هوشمندی که داشتند تشکر کنم.

کد خبر: ۴۰٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha