۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
محدودیت صادرات کالا از مرز شلمچه برداشته شد/ تردد روزانه ۳۰۰ کامیون کالا
معاون سازمان منطقه آزاد اروند:

محدودیت صادرات کالا از مرز شلمچه برداشته شد/ تردد روزانه ۳۰۰ کامیون کالا

آبادان- موسوی، معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: محدودیت قبلی مبنی بر صادرات کالا از طریق مرز شلمچه که اعلام شده بود صرفا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام شود، دیگر وجود ندارد.

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس اعلام کشور عراق و موافقت نخست وزیر این کشور، از امروز شنبه ۲۲ شهریورماه، مرز تجاری شلمچه به صورت روزانه جهت صادرات کالا به کشور عراق فعال است و در طول هفته نیز فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت قبلی مبنی بر انجام صادرات کالا صرفا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه دیگر وجود ندارد، افزود: مرز شلمچه در ایران و عراق در طول هفته برای صادرات کالا به کشور عراق آماده خدمات رسانی به تجار، فعالان بازرگانی و صادرکنندگان است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند میزان کالای ورودی به مرز شلمچه و لجستیک به منظور صادرات به عراق را به صورت میانگین ۳۰۰ کامیون در طول روز عنوان کرد و گفت: میوه و تره بار، صیفی جات، انواع مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع معدنی و صنایع فولادی عمده این کالاها هستند که از مرز یا همان بندر خشک شلمچه به کشور عراق صادرات آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

کد خبر: ۴۰٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha