۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
عربستان به ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت فشار می آورد

عربستان به ائتلاف اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت فشار می آورد

عربستان سعودی نگران است اگر تولید خود را بیش از پیش جهت حمایت از قیمت نفت پایین بیاورد، سایر کشورها از این شرایط استفاده کرده و تولید را افزایش دهند، در این صورت اتحاد ائتلاف اوپک پلاس به خطر می‌افتد.

به گزارش بازار، عربستان سعودی اعضای گروه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه را تشویق می کند تولید خود را در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا طی ائتلاف اوپک‌پلاس افزایش دهند.

عربستان سعودی قصد دارد علیرغم افزایش اخیر در قیمت نفت، تولید نفت را ثابت نگه دارد و می‌ترسد کاهش بیشتر تولید باعث شود رقبا جای آن را در بازار بگیرند.

عربستان سعودی نگران است اگر تولید خود را بیش از پیش جهت حمایت از قیمت نفت پایین بیاورد، سایر کشورها از این شرایط استفاده کرده و تولید را افزایش دهند. در این صورت اتحاد ائتلاف اوپک پلاس که از آوریل به دنبال سقوط تقاضا، یک کاهش تولید تاریخی را اجرایی کرده به خطر می‌افتد.

به گفته متخصصان، تقاضای جهانی برای نفت هنوز هم ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته پایین تر است چون بسیاری از اقتصادها در رکود فرو رفته‌اند و سفرهای هوایی و زمینی بسیار کاهش یافته است.

روسیه و عربستان سعودی در ماه مارس درگیر یک جنگ قیمت شدند. هر دوی این کشورها در تلاش برای حمایت از بازار، تولید خود را پایین آوردند. عربستان سعودی به تنهایی تولید خود را تا ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش داد که پایین‌ترین تولید این کشور از ۲۰۱۱ بود.

کد خبر: ۴۰٬۹۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha